  • Date: Fri, 29 Apr 2011 16:59:19 +0200
    From: Shrek <lskorupka@wirtualna>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [film] wariat?
    <c1.01.3QGWLv$0Fp@mike.oldfield.org.pl> <vwbobxyfveqs$.dlg@myjk.org>
    <c1.01.3QJrfD$0Il@mike.oldfield.org.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <c1.01.3QJwG9$0J7@mike.oldfield.org.pl> <4db72e8d$1@news.home.net.pl>
    <c1.01.3QJzW5$0JB@mike.oldfield.org.pl> <4db8590d$1@news.home.net.pl>
    <1...@m...org> <4db87176$1@news.home.net.pl>
    <r...@m...org> <4db8876b$1@news.home.net.pl>
    <1...@m...org> <4db99d5f$1@news.home.net.pl>
    <1...@m...org>

    W dniu 2011-04-29 15:53, Myjk pisze:

    > Tak, problem w tym, że prawy też często jest "zablokowany" przez całkiem
    > prawidłowo jadącego uczestnika drogi.

    Czyli problemem jest ogólne zakorkowanie drogi, a nie jazda lewym pasem.
    Nie rozumiem, w czym problem, że przy zajętych dwóch pasach ludzie
    korzystają z trzeciego? Mam niejasne przeczucie, że po to wyładowano
    ciężką kasę na jego budowę.

    > Kto powiedział, że byłem na lewym? :P Byłem akurat na prawym,
    > bo zaniebawem skręcałem w prawo. :P

    No to tym bardziej nie rozumiem w czym ci przeszkadzało, że nie
    blokowali twojego pasa:P

    > Ale przez tych dwóch bolków na prawym też się w końcu przytkało i to jest
    > podstawowy ból. Przecież obaj mogliby zjechać na prawo jak przepisy
    > przykazują, ustawić się za sobą w bezpiecznej odległości i tak się kulać --
    > wtedy dwa pasy byłyby wolne.

    Nie byłyby. Problemem w miastach jest zbyt dużo samochodów, a nie to że
    wykorzystują wszystkie pasy. Zresztą ile jechali powyżej ograniczenia? ;)

    > Jest to dopuszczalne, ale manewr wyprzedzania powinno się w miarę
    > możliwości wykonywać lewym pasem.

    A gdzie jest tak napisane? Dopuszcza się znaczy wolno - i lewą i prawą.

    > Czyli nie było żadnej szansy na kolizję. Robienie tego dla zasady, to już
    > rodzaj premedytacji, a brak reakcji w celu uniknięcia zderzenia to
    > sprowadzanie na siebie i innych niebezpieczeństwa.

    Ano. Ale kodeksowo można by to potraktować jako wymuszenie. Inna sprawa,
    że jakby się Adam przed sądem filmem z kolizji pochwalił, to dopiero
    mógłby po łbie oberwać.

    Shrek.