  • 11. Data: 2009-12-26 19:03:43
    Temat: Re: film nakręcony Canonem 1D MkIV
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Quent pisze:

    Hej

    > Eeee dlaczego?
    > Jedno nie wyklucza drugiego przeciez.
    > Film pokazuje tylko potencjal aparatu i to raczej tylko od strony
    > mozliwosci rejestracji obrazu a nie ergonomii - o czym pisal zreszta

    A to nie jest ten sam film który był pokazywany przez tego gościa jako
    materiał z 5D2 jeszcze przed premierą 1dm4?
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 12. Data: 2009-12-26 19:22:55
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Kryhu" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    > A to nie jest ten sam film który był pokazywany przez tego gościa jako
    > materiał z 5D2 jeszcze przed premierą 1dm4?

    5-tka krecil inny film. Bylo ich zreszta kilka.
    Sa na jego blogu:
    http://blog.vincentlaforet.com/2008/11/26/7-days-7-s
    hoots-eos-5d-mkii/

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 13. Data: 2009-12-26 22:00:44
    Od: cichybartko <c...@g...pl>

    On 2009-12-26 18:38, Henry(k) wrote:

    > Nadchodzą czasy filmów o sraczkowatych kolorach i przypadkowych
    > kontrastach, bo w ekipach filmowych nie będzie już oświetleniowców?

    Będzie naturalnie, w sam raz wszędzie tam gdzie liczy się treść. Obecnie
    coraz więcej produkcji ma totalnie wypieszczone zdjęcia tylko tego się
    nie da dłużej oglądać niż 15 minut np. nowa produkcja Camerona.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 14. Data: 2009-12-26 22:09:52
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 26 Dec 2009 18:38:53 +0100, Henry(k) napisał(a):

    > Nadchodzą czasy filmów o sraczkowatych kolorach i przypadkowych
    > kontrastach, bo w ekipach filmowych nie będzie już oświetleniowców?

    wolisz hollywoodzką noc, czyli zdjęcia w pełnym słońcu w samo południe z
    niebieskim filtrem?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 15. Data: 2009-12-27 15:16:47
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 26 Dec 2009 22:09:52 +0000, Waldek Godel napisał(a):

    > wolisz hollywoodzką noc, czyli zdjęcia w pełnym słońcu w samo południe z
    > niebieskim filtrem?

    Tak - jeśli będzie wyglądać dobrze :-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 16. Data: 2009-12-27 15:53:07
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 27 Dec 2009 16:16:47 +0100, Henry(k) napisał(a):

    > Tak - jeśli będzie wyglądać dobrze :-)

    Czyli nie, bo to nigdy nie wygladało dobrze

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 17. Data: 2009-12-27 19:48:15
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Henry(k) pisze:
    > Nadchodzą czasy filmów o sraczkowatych kolorach i przypadkowych
    > kontrastach, bo w ekipach filmowych nie będzie już oświetleniowców?

    No cóż, jedni będą robić kichę, inni sobie poradzą, a jeszcze inni
    poradzą sobie i wykorzystają oświetleniowców.
    Ja osobiście marzę o kinie z tonalnością współczesnych cyfr (które
    oczywiście ktoś potrafi obsłużyć). Czarne cienie mię się przejadły już.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 18. Data: 2009-12-28 20:03:37
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Janko Muzykant napisał:
    > Ja osobiście marzę o kinie z tonalnością współczesnych cyfr (które
    > oczywiście ktoś potrafi obsłużyć). Czarne cienie mię się przejadły już.

    Najbardziej "naturalne" pod tym względem było kino polskie. Aż do bólu
    naturalne - jak była noc, to za Chiny nic nie widać i już. Polecam kanał
    telewizyjny Kino Polska. Tak wiem, Ty Janko nie masz TV ale może inni
    spróbują. Bardzo lubię dawniejszą naszą produkcję. Tylko nie naszą
    manierę odtwarzania warunków naturalnych. Zresztą nasi oświetleniowcy i
    tak musieli być niezłymi fachowcami, ponieważ dysponowali na ogół
    filmami ORWO o niezbyt wysokiej czułości. To wymagało silnego
    oświetlenia. Całe baterie 500W żarówek, na przemian zwykłe bańki i
    niebieskie, dla uzyskania światła dziennego. Żeby obniżyć kontrast
    takiego światła, trzeba je było rozproszyć. Robiono to między innymi
    przez zadymienie, zaparowanie pomieszczenia, czy planu na wolnym
    powietrzu. Kłęby dymu się ulatniały a w powietrzu pozostawało jeszcze
    trochę zawiesiny, która rozpraszała światło. Nie piszę z własnego
    doświadczenia ale czytałem, że nasi spece musieli właśnie tak
    postępować. Niedawno robiłem zdjęcia wcześnie rano, na mrozie i zabrakło
    mi właśnie tej mgiełki. Choćbby nawet palonej opony w piecu sąsiedniego
    budynku :-). Byłby lepszy nastrój. Sam chyba nie będę biegał ze świecą
    dymną, bo zaraz przyjedzie albo policja, albo straż pożarna.
    Maciek

  • 19. Data: 2009-12-28 20:07:27
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Maciek pisze:
> [...]
    > naturalne - jak była noc, to za Chiny nic nie widać i już. Polecam kanał
    > telewizyjny Kino Polska. Tak wiem, Ty Janko nie masz TV ale może inni

    Mam, mam tylko że tak powiem z innej dystrybucji i również bardzo polecam.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /niestety, humaniści bywają równie głupi jak umysły ścisłe/

  • 20. Data: 2010-01-06 06:24:50
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 26 of Dec 2009 23:09, Waldek Godel wrote:

    > wolisz hollywoodzką noc, czyli zdjęcia w pełnym słońcu w samo południe
    > z niebieskim filtrem?

    Ja wolę bardziej niż zdjęcia nocne tak ciemne, że nic nie widać.
    I nie przeszkadzałoby mi, gdyby nawet tego filtra niebieskiego
    nie było - wystarczyłby malutki napis "noc" w kąciku ekranu.

    Może nawet nie być tego napisu. Sto procent filmów amerykańskich
    przy scenach nocnych ma w backgroundzie dźwiękowym świergot
    cykad. Nawet jeśli jest to noc polarna na Antarktydzie.
    Jak kto nie wierzy, niech posłucha ścieżki z dosyć popularnego
    horroru "Thing".

    --
    nb