  • 1. Data: 2009-12-25 00:39:21
    Temat: film nakręcony Canonem 1D MkIV
    Od: musiał <m...@y...de>

    klimatyczny film nakręcony Canonem 1D MkIV 1080p przy 6400 ASA (niektóre
    sceny 3200 ASA)
    nie wykorzystano żadnych dodatkowych źródeł światła
    http://www.vimeo.com/7152063
    czyżby aparat doskonały ?

  • 2. Data: 2009-12-25 10:17:38
    Temat: Re: film nakręcony Canonem 1D MkIV
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "musiał" <m...@y...de> napisał w wiadomości
> [...]
    > sceny 3200 ASA)
    > nie wykorzystano żadnych dodatkowych źródeł światła

    Nie widzialem zbyt wiele sampli ale specyfikacja wyglada bardzo milo.
    "Jedyny" minus to cena - dla mnie abstrakcyjna - i crop.

    Film niezly - znow moj ulubiony Laforet! ;-)

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2009-12-25 12:31:17
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Quent pisze:

    > Nie widzialem zbyt wiele sampli ale specyfikacja wyglada bardzo milo.
    > "Jedyny" minus to cena - dla mnie abstrakcyjna - i crop.

    Akurat cropa nie ma, klatka filmowa jest ''w poprzek''.
    Obraz doskonały, owszem, ale ergonomia żałosna. Jak żałosne jest
    ciągnięcie ergonomii klasycznej lustrzanki w świecie cyfrowym jak
    również klasycznej kamery na film w czasach, gdy już prawie nikt tak nie
    pracuje. Czy te same elementy, a różnie nazwane (iso vide dB itd.)
    Mam nadzieję, że ktoś wreszcie zrobi hybrydę przemyślaną pod kątem
    pracy... hybrydowej, nie tylko w sensie zadań (zdjęcia i film), ale
    rejestracji i obróbki. Cóż to miałoby być? Sprzęt pozbawiony wszelkich
    bzdur obrabiających obraz live (czyli po prostu jotpegów/ciągu jopegów w
    pliku avi), generujący rawy czy też pseudorawy (resajzowane, może być
    stratnie) w hd, z wygodnymi regulacjami przysłony, czasu, czułości i
    ogniskowych, z zoomem dynamicznym (zwalniającym/przyspieszającym - ileż
    sprzętu to posiada?), histogramem, kształtowaniem charakterystyki
    automatu światłomierza i pomniejszymi bzdurami. I w obudowie
    umożliwiającej sprawne trzymanie.
    Niestety, część tych cech to pobożne życzenia. Ale ostatnio canon nie
    pokazał żadnych nowych kamer w przeciwieństwie do panasa i sonego i
    czuję, że wyskoczy z siódemką w obudowie kamery.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 4. Data: 2009-12-25 15:07:51
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Nie widzialem zbyt wiele sampli ale specyfikacja wyglada bardzo milo.

    Pierwsze raw sample są super zachęcające.
    Silnik jotpega daje radę do 50k, 12,8k czyściutkie przy niesamowitym detalu
    (135L@f/2) - warunek ekspozycja do prawej.
    Właściciel 5D2 i 1D4 mówi o przewadze ~ 1.5EV 1Dynki...
    Mimo, że D3s to tylko 12 MPx to jednak wgniata jakością powyżej 6400!!!

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 5. Data: 2009-12-25 16:17:45
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    musiał wrote:
> [...]
    > sceny 3200 ASA)
    > nie wykorzystano żadnych dodatkowych źródeł światła

    Ah... z niecierliwością czekam czasów, kiedy będzie można robić dobrej jakości
    zdjęcia tak po prostu
    pstrykając w dowolnych warunkach, kiedy cokolwiek widać i bez upierdliwego
    kombinowania "bo za
    ciemno" :)

  • 6. Data: 2009-12-25 19:58:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Janko Muzykant pisze:

    > Akurat cropa nie ma, klatka filmowa jest ''w poprzek''.

    A opis "klatka APS-H" to niby co? ;)

    Crop jak w mordę strzelił... Swoją szosą następca piątki to crop,
    kolejny model jedynki do crop - czyżby Canon chciał skończyć z
    pełnoklatkowymi matrycami??

  • 7. Data: 2009-12-25 20:02:56
    Od: "romek76" <r...@o...eu>

> [...]
    > sceny 3200 ASA)
    > nie wykorzystano żadnych dodatkowych źródeł światła

    Nie, dobry filmowiec:-)

  • 8. Data: 2009-12-25 20:04:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Janko Muzykant pisze:

    > Akurat cropa nie ma, klatka filmowa jest ''w poprzek''.

    Klatka APS-H...

  • 9. Data: 2009-12-26 17:38:53
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 25 Dec 2009 01:39:21 +0100, musiał napisał(a):

> [...]
    > sceny 3200 ASA)
    > nie wykorzystano żadnych dodatkowych źródeł światła

    Nadchodzą czasy filmów o sraczkowatych kolorach i przypadkowych
    kontrastach, bo w ekipach filmowych nie będzie już oświetleniowców?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 10. Data: 2009-12-26 18:11:02
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:14paeo610fwfe$.1xgrfvqd1767n$.dlg@40tude.net...
    > Nadchodzą czasy filmów o sraczkowatych kolorach i przypadkowych
    > kontrastach, bo w ekipach filmowych nie będzie już oświetleniowców?

    Eeee dlaczego?
    Jedno nie wyklucza drugiego przeciez.
    Film pokazuje tylko potencjal aparatu i to raczej tylko od strony mozliwosci
    rejestracji obrazu a nie ergonomii - o czym pisal zreszta Janko M.

    Pozdr.
    www.elipsa.info