  • Data: 2011-05-05 10:07:05
    Temat: Re: fantastyczne zdjęcia - jak je robić ?
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ptas pisze:

    > Poklon powoduje wlasnie, ze obiekty bedace w tej samej
    > odleglosci od fotografujacego sa ostre tylko w czesci kadru ....

    Właśnie to napisałem: "pokłon" symuluje małą głębię ostrości
    powodując, że ostra jest środkowa część kadru, zamiast
    obiektów w określonej odległości od fotografującego.
    Widać to też na zdjęciu 29 (??????-?????): góra wieżowca
    jest nieostra, chociaż jest w odległości prawie takiej samej,
    jak dół. A znacznie odleglejsze obiekty w tle (ale w środkowej
    części zdjęcia) są ostre. Wygląda to interesująco tylko
    na pierwszy rzut oka, ale po chwili widać oszustwo. Dawno
    temu podobnie robiło się telewizję kolorową: zakładając
    na czarno-biały kineskop barwioną szybę. U góry niebieską
    (niebo), na dole zielono-brązową (trawa).
    Przypuszczam, że tutaj efekt został uzyskany cyfrowo.

    Prawdziwe zdjęcie z taką głębią ostrości wymagałoby aparatu
    wielkoformatowego. Ale naprawdę wielkoformatowego, z kliszą
    o rozmiarach kilku metrów kwadratowych i obiektywem
    wielkości samochodu...

    P.