  • Data: 2011-05-05 12:37:42
    Temat: Re: fantastyczne zdjęcia - jak je robić ?
    Od: "Ptas" <p...@p...onetCC.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotrne" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ipu4t5$r9j$1@news.onet.pl...

    > Chodziło mi o uzyskanie rzeczywistej głębi ostrości
    > np. od 150 metrów do 200 metrów (obiekty bliższe niż 150 m
    > i dalsze niż 200 m nieostre). Tego nie da się zrobić obiektywem
    > o normalnych rozmiarach, bo dla niego wszystko powyżej 20 metrów
    > to już "nieskończoność". Obiektyw musi być duży, bardzo duży.
    > Profesjonalny :)
    >
    > P.

    Prawda jak najbardziej dla zdjec robionych bez poklonow :)

    Przy "klanianiu sie" obiektywem juz nie. Zerknij sobie tutaj:
    http://barteess.blogspot.com/2011/02/kilka-obrazkow-
    z-toronto.html

    Znajomy kupil sobie taka zabawke o nazwie Lensbaby Composer. To jest szklo
    szerokokatne, tutaj zapiete do C5D. To oczywiscie zabawka i zadne optyczne
    dzielo sztuki ale zwroc uwage, ze pomijajac generalny spadek ostrosci na
    obrzezach kadru mozna bez problemu uzyskac budynki ostre po srodku i poza
    ostroscia w obszarach bardziej skrajnych.

    Tak wiec nie potrzeba duzeeego obiektywu dla wykoania zdjec "w stylu" tych,
    do ktorych odnosi sie autor tego watku.

    Pozdrawiam,

    Ptas