-
Data: 2010-11-10 21:40:22
Temat: Re: fajny sprzęcik
Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Shreek" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ibf173$ifc$...@n...onet.pl...
> Jedno ALE. Masz rację - jeśli chodzi o przyspieszenie chwilowe to zależy
> ono faktycznie TYLKO od siły działającej pomiędzy oponą a asfaltem czyli
> biorąc pod uwagę, że jest to ruch obrotowy od momentu siły.
> Dobra.
> Tyle, że w praktycznym zastosowaniu my to przyspieszenie chcemy mieć
> dłużej niż chwilę więc musimy wykonywać ciągle pracę aby tą siłę (moment)
> utrzymać na całej drodze, na której przyspieszamy.
> Mało tego chcemy aby ta praca była wykonana w krótkim czasie - więc trzeba
> MOCY!!! :-)
Ale ciekawie sobie gadacie. Jeden mowi "maslo", a drugi mowi "tłuszcz
jadalny w postaci zestalonej, otrzymywany z mleka krowiego" ;)
> Teoretyzując - spore przyspieszenie uzyskasz przykręcając do koła kawał
> wajchy o stosownej długości. Jak szarpniesz tą wajchą z wcale nie dużą
> siłą to uzyskasz na kole (o możliwie małej średnicy duży moment) -
> pytanie, czy da to przydatne w praktyce przyspieszenie? Nie.
A ja powiem, ze tak:) Nagle przyspieszenie i duzy moment obrotowy, przy
niekoniecznie dlugim utrzymywaniu tego przyspieszenia ma zastosowanie np. w
pneumatycznych kluczach udarowych.
> Teraz sobie pogdybam.
> Co będzie lepszym rozwiązaniem?
> 1. Silnik o bardzo dużej mocy ale małym momencie. Tutaj moment z wału
> można zwielokrotnić za pomocą stosownych przekładni no i mamy
> (teoretyczne) przyspieszenie. Byle tylko ta moc była cały czas oddawana.
>
> 2. Silnik o dużym momencie ale małej mocy. Tutaj, jak sam stwierdziłeś,
> przyspieszenie mamy "od ręki" - byle tylko się nie skończyło po kilku
> metrach.
Lepszym rozwiazaniem bedzie wypracowanie odpowiedniego kompromisu miedzy
jednym a drugim. Chodzi o uzyskanie dobrych (dla danej maszyny) krzywych
momentu/mocy i dopasowanie do nich przelozen skrzyni biegow.
--
pzdr:
Ivam
Następne wpisy z tego wątku
- 10.11.10 22:22 Sir Piernik
- 10.11.10 22:37 Shreek
- 10.11.10 22:52 Sir Piernik
- 10.11.10 23:13 Shreek
- 11.11.10 00:15 Sir Piernik
- 11.11.10 12:35 Shreek
- 11.11.10 13:55 Jacot
- 11.11.10 14:05 Jacot
- 11.11.10 14:38 Shreek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe