  • Data: 2010-11-10 22:37:36
    Temat: Re: fajny sprzęcik
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sir Piernik pisze:

    > Nie podales mocy wiec obliczyc sie nie da :)

    O właśnie :-) Bez MOCY się nie da!

    > Nie mam pojecia przy jakich obrotach skonczy sie moment, moze przed setką?

    No i właśnie o to mi chodziło. Sam moment Cię nie rozpędzi a jedynie
    nada przyspieszenie.

    > Jaka mam przyjac srednice kola? Bo z tego wynika sila!

    OK, zapomniałem :-) choć to już nie ma znaczenia ale niech tam - 2m
    średnicy dla ułatwienia rachunków :-)

    > Poza tym, zakladamy liniowy przebieg momentu? Czy zmienia sie z
    > obrotami? Jesli moment zmienia sie z obrotami to trzeba calkowac :(

    No zaraz, zaraz. Z góry założyłeś, że będą jakieś obroty. Jak sam
    zauważyłeś tego problemu się rozwiązać nie da bo z wartości momentu to
    nawet nie wynika czy koło się obróci.

    > A i przypominam - watek sie zaczal od wyzszosci trakcyjnego silnika
    > elektrycznego nad silnikiem spalinowym :)

    To fakt. Dyskusja zbiegła na tory uświadamiania co to moc a co moment.

    Reasumując (tak trochę po góralsku).
    Z mocy zrobisz moment, który Cię będzie pchać. Z samego momentu jazdy
    nie będzie.

    A to, że moment na wale silnika ma duże znaczenie to już inna sprawa. Bo
    po co się męczyć i obniżać sprawność układu skomplikowanymi
    przekładanimi jak możemy mieć gotowy "moment".

    --
    M.