  • 21. Data: 2010-12-06 15:59:18
    Temat: Re: fabrycznie rozne felgi na osiach?
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-12-06 15:32, michaca pisze:
    > I to jest prawdopodobnie jedyna sensowna odpowiedz, tylko nie wiem
    > czemu w papierach z salonu mam cos w stylu:
    > Oś 1: 5,5x14 175/65 R14 Oś 2: 5x13 175/70 R13 Oś 3: ---
    > Oś 4: ---

    E-to chyba jakiś błąd w tłumaczeniu... nie "oś" tylko... "opcja" albo
    coś takiego.

    ________MAT_______

  • 22. Data: 2010-12-06 16:20:00
    Od: michaca <m...@g...com>

    > Częsta praktyka chyba w jakichś trupach z kibla.
    zgadza sie to bylo dawno, i byl to troche szrot, natomiast znam takich
    ktorzy w dzisiejszych czasach, nie jezdza totalnym szrotem ale jednak
    na tyl zakladaja caloroczne a jedynie przod zmieniaja na zimowy

  • 23. Data: 2010-12-06 16:22:54
    Od: michaca <m...@g...com>

    > E-to chyba jakiś błąd w tłumaczeniu... nie "oś" tylko... "opcja" albo
    > coś takiego.

    OK czyli reasumujac, nie da sie przejezdzic kilkunastu tys. km na
    oponach 14" zalozonych na felgi R13 - czyli wszystko mam R14 czyli
    moge olac archiwalne papiery od dealera

  • 24. Data: 2010-12-06 16:45:31
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin michaca

    > zgadza sie to bylo dawno, i byl to troche szrot, natomiast znam takich
    > ktorzy w dzisiejszych czasach, nie jezdza totalnym szrotem ale jednak na
    > tyl zakladaja caloroczne a jedynie przod zmieniaja na zimowy

    Jakkolwiek w trupie jest to dość logiczne (chociaż osobiście wolałbym
    kupić choćby i cztery nalewki, niż dawać zupełnie różne opony z przodu i
    z tyłu), ale jeśli ktoś robi takie akcje w normalnym aucie to wypada się
    tylko popukać w czoło...

    --
    ignorance is bliss

  • 25. Data: 2010-12-06 16:46:20
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin michaca

    > OK czyli reasumujac, nie da sie przejezdzic kilkunastu tys. km na
    > oponach 14" zalozonych na felgi R13

    Wiesz co to jest cal? Wiesz co to jest średnica?

    --
    ignorance is bliss

  • 26. Data: 2010-12-06 18:41:12
    Od: "JacekG." <s...@p...onet.pl>

    Zobacz te linki, może coś Ci pomogą.

    http://www.samochody.mojeauto.pl/kia/opony/kia_rio.h
    tml
    http://www.oponeo.pl/opony-do/kia/rio/kombi/i-fl/200
    3/1-3

    Pozdrawiam.
    JacekG.

  • 27. Data: 2010-12-07 09:01:32
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Wiesz co to jest cal? Wiesz co to jest średnica?

    daj mu szanse:) zmeczony byl jak to pisal:) po pracy kazdy polprzytomny:)

  • 28. Data: 2010-12-07 10:43:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-06 14:55, michaca pisze:
    > Witam,
    > Wszystkie 4 zimowki mam (2xBarum i 2x Debica) mam w tym samym
    > rozmiarze: 175/65/R14, letnie zreszta tez (4xFulda). Natomiast
    > przegladalem niedawno papierki ktore mam od poprzedniego (pierwszego
    > wlasciciela) m.in. jakies homologacje, spalanie, normy Euro etc. i
    > m.in. stoi tam jak byk, ze na "osi 1" mam felgi 5,5" pod opony 175/65/
    > R14 a na "osi 2" 5" pod opony 165/70/R13.

    A wrzuć jakiś skan jak to dokładnie wygląda w tym tekście.

    Bo rzecz dość niespotykana, żeby w takim aucie różne opony i felgi.

    Wydaje mi się, że może to są dwie wersje samochodu (różniące się
    wielkością hamulców) i dla jednej trzeba zakładać R14, a dla innej R13,
    a tylko to tak dziwnie napisano.

    Inna możliwość, to oszczędność (?) związana z tym że do tyłu można
    założyć R13, a do przodu z powodu zacisków hamulcowych trzeba R14.

    W każdym razie ciekawe zagadnienie :)

  • 29. Data: 2010-12-07 12:43:58
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz Pyra"

> [...]
    >
    > Inna możliwość, to oszczędność (?) związana z tym że do tyłu można
    > założyć R13, a do przodu z powodu zacisków hamulcowych trzeba R14.

    Co w tym ciekawego?
    W Astrze F można było bez problemu załozyć felgi 14 lub 15, fabrycznie
    wychodziły zarówno na 14 jak i 15 tylko profil opony inny.

  • 30. Data: 2010-12-07 18:15:44
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Użytkownik "Tomasz Pyra"

    > Co w tym ciekawego?
    > W Astrze F można było bez problemu załozyć felgi 14 lub 15, fabrycznie
    > wychodziły zarówno na 14 jak i 15 tylko profil opony inny.

    To, że z postu wynika że w Kia są jednocześnie dwa rozmiary felg - dwie
    takie i dwie takie.