  • 51. Data: 2009-08-14 09:24:19
    Temat: Re: ep-1 - kilka uwag
    Od: majster <p...@o...pl>

    > Dorabiasz teorie. A pokrowiec typu ''zenit'' jest po prostu
    > najwygodniejszy i równocześnie najbezpieczniejszy (deszcz, śnieg, fotel
    > w czterdziestoletnim autosanie, dresiarnia). Żałuję, że nie robią takich
    > na miarę, tzn. takich, które nie wymagałyby wyjmowania aparatu na czas
    > pstrykania. Coś, co było najpowszechniejsze kilkadziesiąt lat temu teraz
    > zupełnie nie istnieje.

    Istnieje, istnieje
    http://www.bristolcameras.co.uk/p-canon-sc-dc55a-lea
    ther-case-for-g9.htm
    tylko troche kosztuje

    majster

  • 52. Data: 2009-08-14 10:46:03
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał
> [...]
    > miarę, tzn. takich, które nie wymagałyby wyjmowania aparatu na czas
    > pstrykania. Coś, co było najpowszechniejsze kilkadziesiąt lat temu teraz

    Istnieje, istnieje:
    http://www.leicatime.com/

    adam

  • 53. Data: 2009-08-14 11:10:39
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    [...]
> [...]
    czas
    > pstrykania. Coś, co było najpowszechniejsze kilkadziesiąt lat temu teraz zupełnie

    Jak nie, jak tak? ;-)

    Przykłady konkretnie dla Pena:

    http://fourthirds-user.com/images/199/P6160287-2.jpg
    http://media.pcadvisor.co.uk/cmsdata/products/117773
    /Olympus%20PEN%20EP-1_550.jpg
    http://www.ndroo.com/blog/images/misc3/EP1Case1.jpg
    http://www.ndroo.com/blog/images/misc3/EP1Case2.jpg

    Ja tam jednak i tak wolę swoje chałupnicze metody: worek + pochłaniacz
    wilgoci - tanie, łatwo wymienialne (skrzywienie każe mi nazywać taką cechę
    "dużą płynnością" :) , a jednocześnie mimo deszczów i zapylenia szkło
    pokazuje jakieś pierwsze drobne artefakty dopiero w ekstremalnych testach
    jednolitego tła z żyłowaniem kontrastu (ale może to fabryka tak dała? :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 54. Data: 2009-08-14 11:12:23
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Janko Muzykant napisał:
> [...]
    > na miarę, tzn. takich, które nie wymagałyby wyjmowania aparatu na czas
    > pstrykania. Coś, co było najpowszechniejsze kilkadziesiąt lat temu teraz

    Istnieje. Są dedykowane pokrowce tego typu dla EP1 - były fotki na
    dpreview.

    > Dcraw jest chyba shelem ufrawa i korzysta z elementów shela gimpa. Ale
    > nieistotne.

    Nie. Wszystko inne to nakładki graficzne na dcraw. Większość nawet nie
    buduje jakiejś biblioteki tylko wywołuje go wewnętrznie poprzez linię
    poleceń.

    m.
    --
    Kruca bomba, mało casu.

  • 55. Data: 2009-08-14 12:41:09
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Jednym słowem te prawie 3k zł to sporo jak za ciut lepszego G9 ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 56. Data: 2009-08-14 15:34:15
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Rzecze Janko Muzykant:
    > Jak zwykle świetne, naturalne kolorki.

    Ciekaw jestem co palisz, jesli to sa dla Ciebie naturalne kolory ;)
    (szczegolnie na pierwszym)

  • 57. Data: 2009-08-14 15:53:59
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Bałem wprost napisać ''jak z G9'', bo by mnie zjedli co niektórzy :)
    > Ale przynajmniej obiektyw jest równiejszy, więcej dynamiki i iso. Może
    > będzie lepiej jak się jakaś wołarka sensowna pojawi.

    Biorac pod uwage cene to to jest dramat...

    W ramach dnia wolnego cyknalem Ci dla porownania ten sam <> widoczek
    z Panasa G1. Niestety inna pora dnia, ale nie mozna miec wszystkiego ;)
    http://www.skanowanie.com.pl/tmp/mostek.jpg

  • 58. Data: 2009-08-14 16:08:27
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    >>> http://www.cyfrowka.neostrada.pl/ep1/mini1.jpg
    >
    > Ciekaw jestem co palisz, jesli to sa dla Ciebie naturalne kolory ;)
    > (szczegolnie na pierwszym)

    No, bo już myślałem, że te kolorki są naturalne i się zasmuciłem :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 59. Data: 2009-08-14 16:08:42
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > niech wypuszczą, tylko czmeu on taki duży i lustrzankowaty:)

    Nie, nie - jest taki jak trzeba. Z mala stalka zmiesci sie do kieszeni
    kurtki.
    Wymiary musza jakies jednak byc zeby dalo sie sensownie operowac
    przelacznikami, no i gdzies trzeba LCD zmiescic...

    MJU II jest nie do pobicia, ale nie jest tryndy ;) Tez moge pozyczyc ;)

  • 60. Data: 2009-08-14 16:12:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mariusz [mr.] pisze:
    > Jak nie, jak tak? ;-)

> [...]

    Czyli nie myliłem się jednak zrezygnowawszy z jego zakupu, to jest tylko
    połówka pokrowca :)
    Zenitonosz ma też tę zaletę, że można sobie darować tę zaślepkę
    oryginalną, która z pewnością za tydzień mi zginie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /z instytucji publicznych najsprawniej działa dom publiczny bo jest
    prywatny/