    Date: Sat, 05 Sep 2015 07:42:01 +0200
    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny

    Użytkownik ToMasz napisał:
    > witam
    >
    > Z nienawiści do pęków kluczy, planuję gdzie tylko się da wprowadzić
    > elektryczne zamki. z samą mechaniką raczej sobie poradzę. Elektronika
    > będzie musiała cały czas czekać na mój sygnał, więc obawiam się że owo
    > oczekiwanie może pochłonąć dużo energii. Na początku myślałem o
    > przesyłaniu sygnału otwarcia GSMem. ale sam telefon będzie już mocno
    > energochłonny. Wifi, bluetooth? Obawiam się że wifi odpada, bo najpierw
    > jakoś magicznie telefon i "zamek" muszą się znaleść w jednej sieci. Może
> [...]

    Cześć,

    Najpierw przeczytaj Ogólne Warunki Ubezpieczenia (OWU), w tym
    wykluczenia z odpowiedzialności ubezpieczyciela - o ile się
    ubezpieczasz. Jeżeli z lektury tego dokumentu wynika że masz mieć np.
    dwa atestowane zamki w drzwiach, to po prostu musisz je tam mieć i muszą
    posiadać atest. Nie są wykluczone zamki elektroniczne ale po prostu
    musisz spełnić wymogi ubezpieczyciela. Wykluczone są samoróbki. W
    trakcie kradzieży powinny być w pozycji "zamknięte", bo inaczej
    likwidator z przyjemnością odmówi wypłaty odszkodowania.
    Wszelkie wątpliwości rozwiewaj pytając ubezpieczyciela na piśmie. Nic na
    gębę.

    Jeżeli chcesz zabezpieczać obiekt, do którego mają wstęp osoby
    postronne, np. klienci, pracownicy sklepu, biura, warsztatu usługowego,
    to tu mają niebagatelne znaczenie przepisy przeciwpożarowe. Np. drzwi na
    drogach ewakuacyjnych po uaktywnieniu alarmu ppoż muszą być swobodnie
    otwieralne - żadnych szyfrów, przykładania identyfikatorów. To tylko
    jeden z wymogów.