-
21. Data: 2010-04-27 09:14:01
Temat: Re: elektryczne wspomaganie kierownicy
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
dziwne - u mnie wystarczty wylaczyc silnik i wlaczyc ponownie i po przejsciu
autotestu hula od nowa
-
22. Data: 2010-04-27 19:38:28
Temat: Re: elektryczne wspomaganie kierownicy
Od: "Jacek" <n...@w...pl>
Kilka razy tak było, jak piszesz, ale dwa razy niestety nie chciało mu się
zadziałać i trzeba było latać do ASO.
Jacek
-
23. Data: 2010-04-28 04:22:38
Temat: Re: elektryczne wspomaganie kierownicy
Od: JAM <j...@y...com>
On Apr 26, 11:46 am, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> Użytkownik "JAM" <j...@y...com> napisał
>
> A nie mozna jakiejs pompy o zmiennym wydatku czy elektrycznej
> wylaczanej, zeby nie obciazaly silnika stale ?
Raczej nie. Zbyt duza zwloka czasu reakcji. W hydraulicznych niestety
musisz stale utrzymywac cisnienie robocze aby nie bylo wyczuwalnej
zwloki we wspomaganiu.
> >Co do oryginalnego pytania,
> >zadne z nich nie sa samohamowne. Nie dostalyby homologacji gdyby
> >byly.
>
> Tak wlasnie mi sie wydawalo, ale patrzac na te ilustracje .. to
> wyglada na samohamowne :-)
> A juz na pewno stawiajace spory opor inercyjny.
Nie wiekszy niz zepsuta hydraulika. Elektrzyczne poza oszczednoscia
paliwa przynosza rowniez liczne nowe mozliwosci, ktore dotad nie
istnialy. To dziedzina, ktora nadal sie rozwija i prowadzis sie
badania nad nowymi mozliwosciami, ale juz dzis na przyklad powszechnie
stosuje sie algorytm kasowania sciagania samochodu co znacznie obniza
IPTV gwarancyjnego ustawiania gemoretrii.
>
> No chyba ze naprawde to wyglada tak jak to rozrysowano dla BMW - z
> przekladnia planetarna.
BMW to uklad aktywny, ktory moze skrecac samodzielnie bez udzialu
kierowcy. Dlatego stosuja uklad planetarny. Opnine na temat zalet tego
systemu sa podzielone.
>
> J.
JAM
http://marchel.home.comcast.net/
-
24. Data: 2010-05-01 21:40:31
Temat: Re: elektryczne wspomaganie kierownicy
Od: Stefan <s...@c...wp.pl>
spammtrapp pisze:
>> http://zssplus.pl/www_publikacje/publikacje42.htm
lekko OT:
"[...]. Od prędkości 70 km/h tryb pracy City wyłącza się automatycznie,
aby zwiększyć stabilizację jazdy. [...]"
W moim GP, z tego co pamietam tryb City wylacza sie juz przy 20-30km/h.
W tym trybie to nawet niemowlak moglby skrecac kierownica.
-
25. Data: 2010-05-04 23:23:52
Temat: Re: elektryczne wspomaganie kierownicy
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 27 Apr 2010 19:22:38 -0700 (PDT), JAM wrote:
>On Apr 26, 11:46 am, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
>> Użytkownik "JAM" <j...@y...com> napisał
>> A nie mozna jakiejs pompy o zmiennym wydatku czy elektrycznej
>> wylaczanej, zeby nie obciazaly silnika stale ?
>
>Raczej nie. Zbyt duza zwloka czasu reakcji. W hydraulicznych niestety
>musisz stale utrzymywac cisnienie robocze aby nie bylo wyczuwalnej
>zwloki we wspomaganiu.
Cisnienie robocze moze byc w akumulatorze.
>> Tak wlasnie mi sie wydawalo, ale patrzac na te ilustracje .. to
>> wyglada na samohamowne :-)
>> A juz na pewno stawiajace spory opor inercyjny.
>
>Nie wiekszy niz zepsuta hydraulika. Elektrzyczne poza oszczednoscia
>paliwa przynosza rowniez liczne nowe mozliwosci, ktore dotad nie
>istnialy.
Teraz nie tylko samochod przestanie reagowac na pedal gazu i kluczyk,
ale dodatkowo na kierownice. Najpierw sie sam rozpedzi do 200km/h, a
potem skreci w w drzewo :-)
J.
-
26. Data: 2010-05-05 04:48:25
Temat: Re: elektryczne wspomaganie kierownicy
Od: JAM <j...@y...com>
On Apr 25, 4:29 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> ...
> No to ciekawe kiedy komputer zacznie jeszcze kierownica sam krecic ..
Tak jak na tym przykladzie ? ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=MLHWgAmx3Iw
>
> J.
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
-
27. Data: 2010-05-05 04:57:03
Temat: Re: elektryczne wspomaganie kierownicy
Od: JAM <j...@y...com>
On May 4, 5:23 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>
> >Raczej nie. Zbyt duza zwloka czasu reakcji. W hydraulicznych niestety
> >musisz stale utrzymywac cisnienie robocze aby nie bylo wyczuwalnej
> >zwloki we wspomaganiu.
>
> Cisnienie robocze moze byc w akumulatorze.
Ano mozna, tylko koszty rosna juz nie mowiac braku dodatkowych zalet.
Elektryczne systemy pozwalaja na aktywne kontrolowanie wielu
parametrow, bardzo latwo zmienic szybko stopien wspomagania w funkcji
wielu parametrow jak chociazby szybkosci pojazdu czy stopnia skrecenia
kol itp. za pomoca software kompletnie za darmo.
> Teraz nie tylko samochod przestanie reagowac na pedal gazu i kluczyk,
> ale dodatkowo na kierownice. Najpierw sie sam rozpedzi do 200km/h, a
> potem skreci w w drzewo :-)
Hydraulika tez moze sie zepsuc. Zatnie sie zaworek i samochod
skreci :-)
>
> J.
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
-
28. Data: 2010-05-05 07:57:13
Temat: Re: elektryczne wspomaganie kierownicy
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 4 May 2010 19:57:03 -0700 (PDT), JAM wrote:
>On May 4, 5:23 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> Teraz nie tylko samochod przestanie reagowac na pedal gazu i kluczyk,
>> ale dodatkowo na kierownice. Najpierw sie sam rozpedzi do 200km/h, a
>> potem skreci w w drzewo :-)
>
>Hydraulika tez moze sie zepsuc. Zatnie sie zaworek i samochod
>skreci :-)
Jakos nie przypominam sobie zebym kiedykolwiek o tym slyszal, widac
dobre sa.
A elektryka - laguna, toyota :-)
J.
-
29. Data: 2010-05-05 08:00:59
Temat: Re: elektryczne wspomaganie kierownicy
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 4 May 2010 19:48:25 -0700 (PDT), JAM wrote:
>On Apr 25, 4:29 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> ...
>> No to ciekawe kiedy komputer zacznie jeszcze kierownica sam krecic ..
>
>Tak jak na tym przykladzie ? ;-)
>http://www.youtube.com/watch?v=MLHWgAmx3Iw
A slusznie, przeciez juz sa takie co same parkuja.
No to czekamy na nastepny etap - rozsiadamy sie wygodnie z tylu,
mowimy "samochodziku, zawiez mnie dzis do Warszawy" i rozkladamy
gazete.
A wczoraj wlasnie kolejarze szynowi nie wpuscili na tory kolejarzy
pociagowych, pokazujac dobitnie pasazerom ktory transport lepszy :-)
J.
-
30. Data: 2010-05-06 10:04:11
Temat: Re: elektryczne wspomaganie kierownicy
Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>
Uzytkownik "JAM" <j...@y...com> napisal w wiadomosci
news:4a3f7883-786e-4b5c-80b4-70490a722823@24g2000yqy
.googlegroups.com...
>Hydraulika tez moze sie zepsuc. Zatnie sie zaworek i samochod
>skreci :-)
dlatego sa wspomagania elektrohydrauliczne, czyli pompa jest elektryczna a
reszta ukladu hydrauliczna. W przypadku usterki wspomagania pompa
elektryczna przestanie pompowac i cisnienie w ukladzie spadnie i bedziemy
mogli krecic, ale bez wspomagania. Dodatkowo pompa elektryczna wlacza sie
kiedy zajdzie taka potrzeba, wiec tez oszczedza energie (w cvzysto
hydraulicznym wspomaganiu pompa napedzana jest od silnika samochodu i
pracuje caly czas).