  • Data: 2013-02-26 20:45:39
    Temat: Re: elektorniczne medyczne termometry
    Od: "d530 / N610c" <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> wrote in message
    news:kgj2mo$e1g$1@news.vectranet.pl...

    > Muszę sprawdzić na swoim. Bo na pewno odczyt nie maleje, być może bierze
    > maksymalna wartość.
    > Znalazłem go sprawdziłem w zaciśniętej dłoni, zatrzymał się na 35,41 i nie
    > piszczy. Potem trochę zaczął rosnąć, ochłodziłem go w powietrzu, ale nie
    > malał. Dałem pod pachę zapiszczał i jest 36,22. Nie maleje i nie rośnie
    > nawet jak do kaloryfera dotykam, czyli pomiar jest zapamiętany.
    > Typ HP5316 , rok produkcji 1991, Philips made in PRC ;) Chyba mierzy na
    > czas, bo na tym 35,41 postał dość długo. W sumie działa tak jak powinien
> [...]

    Masz rację. Pisałem dokładnie o tym modelu, ale trochę pokręciłem fakty.
    Temperatura nie maleje, bo jak każdy termometr medyczny jest termometrem
    maksymalnym (nie wiem jak jest z nowymi wynalazkami, ale nawet rtęciowe były
    termometrami maksymalnymi), co nawet ujęto na "tabliczce znamionowej" -
    Maximum termometer.
    Sorry za zamieszanie, ale nie miałem tego termometru (na szczęście) pod
    pachą od ładnych kilku lat więc trochę pozapominałem jak się zachowuje.