eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingeleganckie trajektorie w 3DRe: eleganckie trajektorie w 3D
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: eleganckie trajektorie w 3D
    Date: Wed, 30 Jun 2010 12:37:15 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 37
    Message-ID: <i0f6oh$mqm$1@news.onet.pl>
    References: <i0f3a8$tc$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: c6-100.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1277894225 23382 62.21.6.100 (30 Jun 2010 10:37:05 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 30 Jun 2010 10:37:05 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla-Thunderbird 2.0.0.22 (X11/20090706)
    In-Reply-To: <6...@n...onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:185881
    [ ukryj nagłówki ]

    fir pisze:
    >> On 29.06.2010 13:34, fir wrote:
    >>> chcialbym zrobic troche ai w gierce a do tego przydalaby mi sie
    >>> funkcja wysylajaca dany stateczek kosmiczny z punktu X do punktu Y
    >>> po wzglednie ladnej (atrakcyjnej kosmicznie) trajektorii (przeszkód
    >>> nie wliczam)
    >>>
    >> W przypadku ziemi ładnie się wylicza ortodromę. To jest najkrótsza trasa
    >> między dwoma punktami na ziemi. W przypadku kosmosu to jest prosta, o
    >> ile pominiemy zakrzywienie przestrzeni przez grawitację.
    >>
    >
    > nie o to chodzi :
    >
    > 1) z punktu do punktu ale z uwzglednieniem kierunku startu w punkcie
    > A i kierunku z ktorego ma dotrzec w punkcie B - te kierunki maja byc
    > dowolnie zadane np ma startowac z A w gore a do B dotrzec z dołu
    > (niezaleznie ze A jest wyżej niż B) - tym samym ta krzywa mz
    > przypominac moze łuki cos jak G lub s'y itp
    >
    > 2) nie chce raczej liczyc calej trajektorii w kazdej ramce
    > (m in dlatego ze punkt docelowy sie moze poruszac pozatym tablicowanie
    > tego byloby raczej glupie) chce tylko uzyskac wzorek na poprawki
    > w kazdej ramce
    >
    W gimnazjum i na początku liceum się bawiłem czymś podobnym - wtedy
    wyszło mi, że najlepiej jest oprzeć działanie symulacji o siły -
    zapamiętujesz wektor siły działającej na obiekt (napęd) i wektor
    prędkości. Wektor prędkości zwiększasz o wektor siły przemnożony przez
    dT (czyli czas od ostatniej ramki przeskalowany do upływu czasu w
    symulowanym świecie). jedyne co musisz zrobić to uwzględnić, żę w
    prawdziwym kosmosie ciała rozpędzają się w nieskończoność gdy działa
    siła a w "symulacji" trzeba ją (wektor prędkości) ograniczyć.

    --
    Pozdrawiam
    Michoo

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: