-
Data: 2010-06-30 10:37:15
Temat: Re: eleganckie trajektorie w 3D
Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]fir pisze:
>> On 29.06.2010 13:34, fir wrote:
>>> chcialbym zrobic troche ai w gierce a do tego przydalaby mi sie
>>> funkcja wysylajaca dany stateczek kosmiczny z punktu X do punktu Y
>>> po wzglednie ladnej (atrakcyjnej kosmicznie) trajektorii (przeszkód
>>> nie wliczam)
>>>
>> W przypadku ziemi ładnie się wylicza ortodromę. To jest najkrótsza trasa
>> między dwoma punktami na ziemi. W przypadku kosmosu to jest prosta, o
>> ile pominiemy zakrzywienie przestrzeni przez grawitację.
>>
>
> nie o to chodzi :
>
> 1) z punktu do punktu ale z uwzglednieniem kierunku startu w punkcie
> A i kierunku z ktorego ma dotrzec w punkcie B - te kierunki maja byc
> dowolnie zadane np ma startowac z A w gore a do B dotrzec z dołu
> (niezaleznie ze A jest wyżej niż B) - tym samym ta krzywa mz
> przypominac moze łuki cos jak G lub s'y itp
>
> 2) nie chce raczej liczyc calej trajektorii w kazdej ramce
> (m in dlatego ze punkt docelowy sie moze poruszac pozatym tablicowanie
> tego byloby raczej glupie) chce tylko uzyskac wzorek na poprawki
> w kazdej ramce
>
W gimnazjum i na początku liceum się bawiłem czymś podobnym - wtedy
wyszło mi, że najlepiej jest oprzeć działanie symulacji o siły -
zapamiętujesz wektor siły działającej na obiekt (napęd) i wektor
prędkości. Wektor prędkości zwiększasz o wektor siły przemnożony przez
dT (czyli czas od ostatniej ramki przeskalowany do upływu czasu w
symulowanym świecie). jedyne co musisz zrobić to uwzględnić, żę w
prawdziwym kosmosie ciała rozpędzają się w nieskończoność gdy działa
siła a w "symulacji" trzeba ją (wektor prędkości) ograniczyć.
--
Pozdrawiam
Michoo
Następne wpisy z tego wątku
- 30.06.10 19:49 lolo
- 30.06.10 20:46 Arkadiusz Dymek
- 20.09.10 09:30 p...@p...onet.pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
- Ada 2022 Language Reference Manual to be Published by Springer
Najnowsze wątki
- 2024-10-07 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Aparat, zewnętrzny mikrofon, brum
- 2024-10-07 MĂźnchen => Data Scientist <=
- 2024-10-07 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-10-07 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-07 Re: Taniocha!!!
- 2024-10-07 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-10-07 Zielona Góra => Power Electronics R&D Engineer <=
- 2024-10-07 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-10-07 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy ERP (Symfonia) <=