-
Data: 2010-09-20 09:30:10
Temat: Re: eleganckie trajektorie w 3D
Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]>
> > 1) z punktu do punktu ale z uwzglednieniem kierunku startu w punkcie
> > A i kierunku z ktorego ma dotrzec w punkcie B - te kierunki maja byc
> > dowolnie zadane np ma startowac z A w gore a do B dotrzec z dołu
> > (niezaleznie ze A jest wyżej niż B) - tym samym ta krzywa mz
> > przypominac moze łuki cos jak G lub s'y itp
>
> bezier/b-spline?
widzę że leniłem sie dwa razy dłużej niż mi sie zdawało... wziałem się
ostatnio za ten problem (po 10 tygodniach odpoczynku ;-)) i rozwiązałem go
niejako własnie tymy bezierami 3 stopnia (kubicznymi w trzeciej potędze)
taki bezier robi dokładnie to co chce czyli zapodaje sie 4 punkty
pierwszy jest punktem startowym A ostatni punktem koncowym B
a drugi i trzeci sluza do wyznaczenia owych kierunków z ktorych krzywa
ma wyjechac z A i dotrzec do B
jest to ta krzywa o jaka mi chodzi ale pewien problem stanowią drobiazgi
1) nie bardzo wiem jakie kryterium przyjac odnosnie tego jak _daleko_ od
A i od B maja być te punkty (jest to problem bo nie wiem ani nie mam
zadnej 'intuicji' jak to niekiedy mowią matemetycy)
2) nie licze calej trajektorii tylko za kazdym razem licze jeden posredni
punkt np w 5% odleglosci od A (i tym samym 95% od B) i tu wystepuje jeszcze
gorszy problem jak dobrać ten parametr - przekłamania (odstępstwa od
normalnego beziera) występują zwłaszcza w okolicy dolatywania do B
- genaralnie obserwuję ze statki dolatują w poblize do celu po czym go jakby
wymijają - co gorsza słabo działa ten mechanizm przylatywania do celu
z okreslonego kierunku - wszystkie przylatują z podobnego -- w sumie wiec
jest tak ze to jakoś działa i np moze posłuzyć do do relizowania pogoni
za celem ale zarazem nie jestem z tego w pelni zadowolony bo nie
do konca mam ostre pojecie jak to działa
tu jest pewien przyklad (sorki za slaba jakosc grafy - to raczej pogladowy
model - wrogowie sa niby ustawieni na dolatywanie bezierem do gracza
- i jak odleci daleko to pedza za nim ale dolatywanie z kierunku jakos slabo
dziala)
http://www.fir1664.webpark.pl/sigma__alpha_1c.zip
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
- Ada 2022 Language Reference Manual to be Published by Springer
Najnowsze wątki
- 2024-10-07 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Aparat, zewnętrzny mikrofon, brum
- 2024-10-07 MĂźnchen => Data Scientist <=
- 2024-10-07 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-10-07 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-07 Re: Taniocha!!!
- 2024-10-07 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-10-07 Zielona Góra => Power Electronics R&D Engineer <=
- 2024-10-07 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-10-07 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy ERP (Symfonia) <=