    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: efekt "gaźnikowy"
    Date: Wed, 6 Mar 2013 13:13:57 +0100

    Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomości
    >Co jednak nie zmienia faktu, że jest tak, że mieszanka jest (byłaby)
    >zbyt uboga przy przyspieszaniu, bo jest dobierana do jakichś
    >przepływów średnich,

    Teoretycznie gaznik dawkuje dobrze w calym zakresie przeplywow.
    Praktyka moze byc rozna, ale sie przynajmniej stara.

    >i jest ta sytuacja ratowana podciśnienowym cofaniem zapłonu
    >(ratowaniem się przed spalaniem stukowym na zbyt ubogiej mieszance)

    Hm, nie wiem czy dobrze.
    Cos mi sie kojarzy ze przyspieszenie zaplonu jest podcisnieniowo
    regulowane bo przy niskim napelnieniu spalanie wolno sie rozwija.

    I te regulacja dziala caly czas - tzn jak wcisniesz pedal to
    podcisnienie w kolektorze spada, po czym w miare jak silnik nabiera
    obrotow - rosnie, ale na ile rosnie, to zalezy od glebokosci
    wcisniecia i otwarcia przepustnicy.
    Jak jest pedal w podlodze, to podcisnienie jest male.

    >oraz pompką przyspieszacza (wzbogacenie mieszanki, ale kiepskie, bo
    >słabo przetworzone paliwo z cieczy w emulsję/opary)

    To przede wszystkim jest chwilowe - poki noga idzie w dol.
    Jak trzymasz pedal rowno wcisniety, to dodatkowego paliwa nie ma.

    J.