-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: BartekK <s...@d...org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: efekt "gaźnikowy"
Date: Wed, 06 Mar 2013 11:17:06 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 29
Message-ID: <kh75i4$7ve$1@mx1.internetia.pl>
References: <kh5k4l$lk7$1@node2.news.atman.pl> <kh6vjd$k9a$1@mx1.internetia.pl>
<kh71a4$kes$1@news2.ipartners.pl>
NNTP-Posting-Host: drut.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1362565508 8174 77.252.249.9 (6 Mar 2013 10:25:08 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 6 Mar 2013 10:25:08 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <kh71a4$kes$1@news2.ipartners.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:17.0) Gecko/20130215 Thunderbird/17.0.3
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2485213
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-03-06 10:12, Jakub Witkowski pisze:
> > Gdy otworzysz przepustnicę - nic się nie dzieje więcej, silnik ma
> nadal taką samą pojemność i prędkość obrotową, więc "ciągnie" powietrza
> tyle samo.
> A to już bzdura, drogi kolego :)
Dziękuję za skorygowanie :)
> Przy *tej samej prędkości obotowej*, przy w pełni otwartej przepustnicy
> cylinder napełnia
> się w każdym cyklu do powiedzmy do 90% ciśnienia atmosferycznego
> (niewielkie straty tylko
> na oporze dolotu, zaworów), a przy zamkniętej, do powiedzmy zaledwie
> 10%. W takim smamym
> stosunku zmienia się też oczywiście masa zasysanego powierza na każdy
> cykl, a to ma
> oczywisty i bezpośredni wpływ na przepływ, czyli ilość paliwa w
> jednostce czasu.
Co jednak nie zmienia faktu, że jest tak, że mieszanka jest (byłaby)
zbyt uboga przy przyspieszaniu, bo jest dobierana do jakichś przepływów
średnich, i jest ta sytuacja ratowana podciśnienowym cofaniem zapłonu
(ratowaniem się przed spalaniem stukowym na zbyt ubogiej mieszance) oraz
pompką przyspieszacza (wzbogacenie mieszanki, ale kiepskie, bo słabo
przetworzone paliwo z cieczy w emulsję/opary)
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
- 06.03.13 13:13 J.F
- 06.03.13 13:46 Jakub Witkowski
- 06.03.13 13:52 Jakub Witkowski
- 15.03.13 03:12 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- 2024-07-13 Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- 2024-07-15 stara idea nowe hardware
- 2024-07-14 Dzwonek gong z transformatorem
- 2024-07-14 espnow przerywa na jeziorze?