    From: Marek Borowski <m...@b...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: eCall w samochodach
    Date: Mon, 28 Apr 2014 17:50:59 +0200

    On 4/28/2014 9:41 AM, paskuda03 wrote:

    > Nie do końca o to chodzi.
    > Nie o podsłuchiwanie, a o możliwość masowego pozyskiwania
    > danych od nieświadomych niczego obywateli.
    > Technologia jest, dyski pomieszczą dane z całego życia,
    > można gromadzić dane bez zgody sądu i jakiejkolwiek kontroli.
    > Prewencyjnie - bo tak sie da i nikt nie protestuje.
    > Świadomych istoty zagadnienia nie ma zbyt wielu,
    > prawie połowa posiadaczy telefonów z GPS i pakietem
    > danych zostawia ślad swojej życiowej wędrówki na serwerach
    > nieznanych sobie kolekcjonerów.
    I bardzo dobrze. Im wiecej monitoringu logow i tego typu sladow
    tym latwiej bedzie lapac przestepcow. No ale w kraju cfaniakow
    zlodziei i oszustow to faktycznie moze budzic obawy.

    > Dane będą wyciekać, będą fałszowane, odbywać się będzie
    > handel, można będzie szantażować ujawnieniem krępujących danych.
    To trzeba sie zachowywal poprawnie. A nie grac swietego a
    po nocach bzykac panienki ze spelun. Zradzasz zone - mniej
    odwage jej to powiedziec. Brzydze sie dwulicowosia.
    Trzeba umiec z podniesonia glowa bronic swoich pogladow i zachowan.
    Problem jest raczej w nietolerancyjnym spoleczenstwie, ktore
    powoduje ze ktos cos moze uwazac za krepujace informacje.

    > Praktycznie nie będzie można prowadzić działalności opozycyjnej
    > w stosunku do aktualnie sprawujądzych władzę ponieważ
    > wszystko o każdym obywatelu będzie wiadomo.
    J.w. dostep do danych i ich gromadzenie nie powinno
    byc momopolem - tak jest obecnie z np. monitoringiem.
    Na jednej kamerze jedngo operatora powiedzmy ze mozna
    cos sfalszowac ale na 5 roznych ? Sorry tego nie widze.

    > Jeśli komuś podobało się dawne NRD tam podobno STASI miało
    > bardzo dobrze zorganizowane archiwum obywateli, to faktycznie nie
    > ma nic przeciwko - ale są też ludzie myslący inaczej.
    > Ludzie którzy cenią prywatność i wiedzą co ona znaczy.
    > O Snowdenie i jego aferze słyszał każdy ?
    > http://niebezpiecznik.pl/post/nsa-w-koncu-potwierdza
    -mozemy-sluchac-waszych-rozmow-bez-nakazu/?similarpo
    st

    Mi to nie przeszkadza. Jak dzieki temu bedzie bezpieczniej
    to moga mnie i w kilblu ogladac.

    Pozdrawiam

    Marek