  • Data: 2017-03-15 19:40:17
    Temat: Re: dziwny problem
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2017-03-15 13:54, Adam Wysocki wrote:
    > Czyli wymiennik jest osobno włożony do pieca? Na stałe, czy wkładasz go
    > tylko podczas grzania basenu? Z czego ten wymiennik dokładnie zrobiony?

    Nie. To jest tak że piec węglowy ma płaszcz wodny. Płaszcz ten zasila
    bezpośrednio instalację CO. Ale ja zrobiłem małego myka i latem
    instalacja CO jest bardzo "krotka", to tylko mała petla obok pieca
    skrócona zaworami aby nie przechodziła przez reszte klamotrów. W tej
    pętli siedzi wymiennik płytowy do wody basenowej. Jedna pompa popycha ta
    pętlę CO druga popycha wodę basenową. Piec bezposrednio nie grzeje wody
    basenowej.

    > Powinien, a czy to robi... może wyłącznik całkowicie odcina zasilanie?

    Jest "elektroniczny" więc prawie na pewno uC na pokładzie jest świadomy.

    > Czemu piec węglowy musi mieć otwarty obieg?

    Pytaj przepisów :D

    > Nie kojarzę, żeby tam było takie naczynie... ono powinno być na samej
    > górze, czy w dowolnym miejscu? Może być w piecu, czy trzeba szukać go
    > osobno?

    W dowolnym miejscu. Nie większe niż coś między butelką 1.5 litra a piłką
    do koszykówki. Wchodzi do niego tylko jedna rurka. Na górze ma zaworek
    jak w dętce rowerowej.

    > Chodzi o coś takiego?
    > https://kotly.com.pl/produkty_img/2525/b0699a9e81be0
    d6df4584236b2300c0c.jpg
    > https://www.google.com/images?q=naczynie+ciśnieniowe

    Być może, ale one wyglądają na duże. Najmniejsze jakie widzialem to
    butelka 1.5 litra. Wielkosc ma zależeć od instalacji. Kształty różne,
    czasem zaworka nie widać wprost. Czasem to coś znajdziesz w środku pieca
    - otworz, może jest tam gdzieś to naczynie z zaworkiem.

    > Nie mam nic takiego.

    Zamontuj. Koszt mały, komfort duży.

    PS. Mam nadzieje że jest zawór bezpieczeństwa ;)