  • Data: 2017-03-17 18:26:18
    Temat: Re: dziwny problem
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    news:48TdbjfuvI7vhNv8%gof@news.chmurka.net...

    > Co ma do tego żarówka, to jest czujnik optyczny?

    Impulsator optyczny w miejsce magnetycznego. Jak nawali, winda nie zatrzyma
    się na piętrach pośrednich, a jedynie na skrajnych.

    > Bałbym się tym jeździć...

    Winda powinna się zatrzymać normalnie - skrajne piętra są "zabezpieczone"
    wyłącznikiem mechanicznym.

    > Tak czy inaczej, udar kabiny na linie jest...

    I rumor.

    > Jak się nie zdąży wcisnąć stopu to wciśnięcie piętra niżej jeszcze coś da?

    Raczej nie.

    > A winda wtedy, po takim otworzeniu deski i pociągnięciu za mechanizm, nie
    > może ruszyć, jak ktoś inny ją przywoła?

    Jeśli mechanizm rygla, oraz drzwi, rozłączą obwody napędu, nie powinna. Acz,
    jak wcześniej wspominałem, konserwator ma możliwość obejścia tego. Ale w
    normalnej sytuacji nie powinno, chyba, że obwód byłby uszkodzony i zamykał
    się, mimo że nie powinien.

    > Wszystkie? Czy tylko piętro niżej?

    Dla ruchu nie ma to za bardzo znaczenia. Natomiast, jeśli winda jest
    zatrzymana między skrajnymi piętrami (czyli nie wyjechała poza któreś z
    nich), to jest szansa, że ruszy zgodnie z dyspozycją.
    Skutki ruszenia windy, będącej poza którymś ze skrajnych pięter, są trudne
    do przewidzenia, może szurnie o sufit, może łomotnie, trudno orzec. Zdarzyło
    mi się, że winda, której się wymusiło wciągnięcie rygla, będąc na ostatnim
    piętrze, ruszyła powoli w górę, czyli nieprawidłowo. Ale zatrzymała się, gdy
    puściłem rygiel, więc rozłączył się obwód napędu. Wysoko by nie pojechała -
    do stanu, gdzie odciążona lina ślizgała by się po bębnie, miałaby może 20-30
    cm. Kilka razy widziałem, co robi kabina, gdy technicy ślizgają linę w
    maszynowni - buja się trochę na boki, nawet nie łomocze.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.