    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: dziwny problem
    Date: Mon, 13 Mar 2017 12:58:24 +0000 (UTC)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Wyrżnie w sufit, masz przykład na filnie poniżej. Nie jest mi znany
    > mechanizm hamujący urwaną przeciwwagę.

    Chodzi o hamowanie po tym, jak już wyrżnie, urwie się i zacznie spadać.

    > A liny są nieco dłuższe od szybu, by wyrżnięcie to nie było "na twardo".

    Tzn. przeciwwaga dotknie ziemi szybciej, niż kabina dotknie sufitu?

    > Ja nie powinienem pojawiać się w centrum - przechodziłem koło miejsca, w
    > którym jakieś 1-2 godziny potem wybuchł ładunek wybuchowy. Nie przesadzajmy.

    No, to co innego, ale jednak jestem sobie w stanie wyobrazić taką traumę.
    A traumy rzadko poddają się logice. Nawet jeśli prawdopodobieństwo, że
    kogoś dwa razy spotka awaria windy, jest mniejsze, niż że raz :)

    > U mojej ś.p. ciotki, winda, w tym długaśnym bloku na Promyka, Żoliborz,
    > zrobiła dokładnie to samo co z tym facetem na filmie, również z pasażerem
    > (jakaś pani) w środku. Tylko ZTCW, nie przy takiej prędkości, więc skończyło
    > się bardziej na strachu. Dłuuugo była nieczynna.

    Ciekawe co na to prokurator... i czy w ogóle wchodzi w takich przypadkach.
    IMO powinien, a każdy taki wypadek powinien być analizowany tak, żeby
    wyeliminować możliwość jego wystąpienia w przyszłości.

    > Bo się namnożyło tych firm...
    > A plakietkę UDT miało to-to?

    Miało i ma, nie wiem jakim cudem. To, że sterownik w kabinie czasem sam z
    siebie się resetował, to norma, ale ta winda wariowała od włączenia przy
    niej PTT na 70cm (sterownik się zawieszał, wybierały się losowe piętra,
    słyszałem jak kłapały przekaźniki). A jeśli tak się zachowuje, to skąd
    mieć gwarancję, że kabina nagle nie pójdzie do góry z otwartymi drzwiami?

    --
    http://www.chmurka.net/