  • 101. Data: 2011-03-04 07:18:21
    Temat: Re: dzielenie dysku
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kawecki"
    >Zwyczajnie. Instalator OpenSUSE sobie z tym jakoś radzi i system
    >domyślnie sadza na dwóch partycjach podstawowych. Na jednej swap, a na
    >drugiej całą resztę.

    I masz osobne filesystemy? A to nowość.
    Proszę mi tylko nie wyjeżdżać z LVM albo EVMS, bo to jeszcze gorsza
    rzeźba niż partycje rozszerzone.

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 102. Data: 2011-03-04 09:22:14
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Q" napisał:

    > uszkodzony mbr to najbardziej lajtowe i najlatwiejsze do naprawienia
    > "uszkodzenie" dysku;

    Naprawdę? Mógłbyś mi podpowiedzieć jak naprawić taki MBR:

    http://republika.pl/remek62/Tymcz/MBRu.txt

    Remek

  • 103. Data: 2011-03-04 09:49:54
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" napisał:

    > Skoro nie zależy od systemu operacyjnego (oprogramowania), to zależy od
    > sprzętu?

    Zależy od potrzeb, preferencji, upodobań ... Wskaż właściwą grupę. Jakiś
    czas temu sądziłem, że mam do czynienia z powaznym fachowcwm, ale Twoje
    kolejne wypociny wskazują na powazne ograniczenie umysłowe typowe dla
    Linuksiarza, albo sprzedawcy GSM.

    Remek

  • 104. Data: 2011-03-04 10:07:32
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Fri, 04 Mar 2011 08:18:21 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):

    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kawecki"
    >
    > I masz osobne filesystemy? A to nowość.

    Tak właśnie.
    Nie wiem czy nowość, bo OpenSUSE 10.3 ma już parę latek. Coś przespałeś.

    > Proszę mi tylko nie wyjeżdżać z LVM albo EVMS, bo to jeszcze gorsza
    > rzeźba niż partycje rozszerzone.

    Nie, to jest normalna tablica partycji, żadnych wynalazków, żadnej
    rzeźby. Widocznie Sun uznał, że jeszcze większym problemem mogą być te
    niezbędne wg Ciebie partycje rozszerzone. Bo wystarczy, że się skończy
    miejsce na którejś z nich i po ptokach - całkiem jak w Windows ;-).
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 105. Data: 2011-03-04 12:03:09
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 4 Mar 2011 10:49:54 +0100, Remek napisał(a):

    > Zależy od potrzeb, preferencji, upodobań ... Wskaż właściwą grupę.

    Jak ktoś stawia linuksa - to grupy linkusowe, jak Windows - grupy poświęcone
    Windows. I analogicznie do innych systemów. Trudno na to wpaść?

    > Jakiś czas temu sądziłem, że mam do czynienia z powaznym fachowcwm, ale
    > Twoje kolejne wypociny wskazują na powazne ograniczenie umysłowe typowe
    > dla Linuksiarza, albo sprzedawcy GSM.

    Naści smoczka.

    [ Kobieta jest jak cień, gdy ją gonisz - ucieka; gdy Ty podążasz ]
    [ w przeciwnym kierunku - ona podąża za Tobą. ]

  • 106. Data: 2011-03-04 12:25:00
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    Przemysław Ryk <p...@g...com> napisał(a):

    >Jak ktoś stawia linuksa - to grupy linkusowe, jak Windows - grupy poświęcone
    >Windows. I analogicznie do innych systemów. Trudno na to wpaść?

    Ale on nie pyta o stawianie systemow tylko o podzial dysku.
    Problem watku polega na tym, ze nie da sie mowic o sprzecie
    zupelnie w oderwaniu od systemow operacyjnych, bo do tego powstaje,
    zeby te systemy chodzily na nim.
    Prosba o ocene konfiguracji sprzetowej tez potyka sie o pytanie co
    do uruchamianego systemu, bo to czasami determinuje hardware
    w srodku. Chyba, ze radzisz aby radzic i cos napisac.

  • 107. Data: 2011-03-04 12:27:20
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kawecki"
    >Tak właśnie.

    Możesz pokazać wynik `mount -l'?

    >Nie wiem czy nowość, bo OpenSUSE 10.3 ma już parę latek. Coś przespałeś.

    Nie wykluczam.

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |

  • 108. Data: 2011-03-04 12:28:57
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Naprawdę? Mógłbyś mi podpowiedzieć jak naprawić taki MBR:
    >
    > http://republika.pl/remek62/Tymcz/MBRu.txt

    najbardziej badziewny program do odzyskiwania
    znajdzie Ci poprawnie wszystkie partycje jakie miales;

    no chyba, ze pada Ci dysk i rozne sektory sie kaszania,
    ale mi chodzilo tylko o uszkodzenie (np. "zamazanie" zerami) mbr'a,
    tak wiec jest tak jak pisalem - to banal;

  • 109. Data: 2011-03-04 12:29:57
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Naprawdę? Mógłbyś mi podpowiedzieć jak naprawić taki MBR:
    >
    > http://republika.pl/remek62/Tymcz/MBRu.txt

    zapomnialem odniesc sie do Twojego konkretnego pytania z linkiem:
    - sa jednak glupie pytania - Twoje bylo wybitnie

  • 110. Data: 2011-03-04 12:30:43
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Przesmiewca"
    >Ale on nie pyta o stawianie systemow tylko o podzial dysku.

    Ale podział dysku jest zależny tylko od zastosowania i systemu
    operacyjnego. Nie ma nic wspólnego ze sprzętem.

    --
    \ K...@e...eu.org /