  • Data: 2009-12-17 17:25:20
    Temat: Re: dysk zewnetrzny USB co w srodku
    Od: andrzej <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Gru, 13:28, Radosław Sokół <R...@p...pl> wrote:

    > Oczywiście. Aczkolwiek w przypadku Samsunga jednak bym ob-
    > stawiał, że montują *własne* dyski, to w przypadku wielu
    > innych firm sprzedających tylko "dyski USB", a nie same
    > napędy w jednym modelu dysku zewnętrznego można spotkać
    > napędy różnych firm.

    > Oczywiście. Programowo. Na przykład hdparm z Linuksa odczy-
    > tuje kod dysku siedzącego w środku.

    a z dosa może być ? :
    z dysku usb dostaje
    C:\>hdparm -i /dev/hdb

    /dev/hdb:
    HDIO_GET_IDENTITY failed: Function not implemented

    hdparma używam na lapku tak pod winxp
    hdparm -B 254 /dev/hda
    :
    /dev/hda:
    setting Advanced Power Management level to disabled

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Hdparm__
    Program obsługuje dyski PATA, SATA, SAS i poprzez SAT (SCSI-ATA
    Command Translation) __niektóre__ dyski USB.

    A coś co sprawdzi te pozostałe które ?..:)

    > Poza tym czemu nie kupisz po prostu pustej kieszeni i dowol-
    > nego dysku 2.5", skoro Ci zależy akurat na tym, co siedzi w
    > środku obudowy?

    1 . kieszeń to niezupełnie to samo co dedukowana obudowa ...
    2. ekonomia szamponu :) 1+1 = 1,75,
    aby mieć pewność muszę wiedzieć co jest w środku
    > --
    """""""|