  • 11. Data: 2011-03-02 10:48:29
    Temat: Re: dysk zewnętrzny 2,5" ok. 1TB - jaki?
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-03-02 11:35, gordom wrote:
    > Nie. Tak jak wcześniej pisałem USB 3.0 to w moim przypadku raczej zakup
    > z myślą o przyszłości. Mój komputer w obecnej konfiguracji nie jest
    > wyposażony w port USB 3.

    Jeżeli masz PC (nie laptop) - polecam:
    http://luktronik.pl/pl/p/Transcend-PCI-Express-kontr
    oler-2x-USB3.0/211
    (niekoniecznie tutaj, zwracam uwage na marke). Lub ew. inne markowe
    (asus wypuścił kombajn USB3.0 + SATAIII)

    Generalnie jest np. problem z tzw. unitekami (china), które nie dają
    wystarczającego produ zgodnego ze specyfikacją USB3.0 - nie kupuj tego.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 12. Data: 2011-03-02 10:50:59
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    W kwestii formalnej:

    1. Nie ma czegoś takiego jak "dysk zewnętrzny".
    2. Nie ma czegoś takiego jak "dysk USB".

    To są skróty myślowe, owszem, sam ich używam, ale wiem, że nie każdy, kto się
    takimi terminami posługuje rozumie, że to są tylko skróty myślowe i co się za
    nimi naprawdę kryje.

    latet

  • 13. Data: 2011-03-02 11:01:22
    Od: PAP2t <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-02 11:50, Latet pisze:
> [...]
    > kto się takimi terminami posługuje rozumie, że to są tylko skróty
    > myślowe i co się za nimi naprawdę kryje.

    A o eSATA slyszales ?

  • 14. Data: 2011-03-02 11:06:01
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 02 Mar 2011 11:35:56 +0100, gordom napisał(a):

    > Nie. Tak jak wcześniej pisałem USB 3.0 to w moim przypadku raczej zakup
    > z myślą o przyszłości. Mój komputer w obecnej konfiguracji nie jest
    > wyposażony w port USB 3.

    Wobec czego zakup dysku z USB 3.0 wydaje mi się średnio trafionym pomysłem,
    gdyż problem zasilania _możesz_ dalej napotkać.

    [ Bigamia, to znaczy o jedną kobietę za dużo. Monogamia tak samo. ]
    [ (Rowan Atkinson) ]

  • 15. Data: 2011-03-02 11:10:55
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-03-02 12:06, Przemysław Ryk wrote:

    > Wobec czego zakup dysku z USB 3.0 wydaje mi się średnio trafionym pomysłem,
    > gdyż problem zasilania _możesz_ dalej napotkać.

    dokładnie. klucz jest w tym co masz w pc/notebook. karta/gniazdo USB2.0
    daje teoretycznie max 500 mA, USB3.0 900mA.

    Jeżeli (potencjalnie) myślisz o kupnie notebooka teraz lub za rok, zwróć
    szczególną uwagę na to by miał USB3.0 (karty do notebooków stwarzają
    problemy - wymagany zewnętrzny zasilacz).

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 16. Data: 2011-03-02 11:20:05
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-03-02 11:50, Latet wrote:
> [...]
    > kto się takimi terminami posługuje rozumie, że to są tylko skróty
    > myślowe i co się za nimi naprawdę kryje.

    Pytanie, co płynie z innej definicji. Windowsów nie trzeba rozkładać na
    czynniki pierwsze by je sprzedać, a NORMĄ jest nazywanie urządzen
    spójnymi i prostymi nazwami.

    Innymi słowy nie napisałeś o co Ci chodzi poza tym że to są skróty
    myślowe. Czemu ma służyć ta refleksja (pytam z ciekawości)?

  • 17. Data: 2011-03-02 12:36:05
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Rafał Łukawski wrote:

> [...]
    oler-2x-USB3.0/211
    > (niekoniecznie tutaj, zwracam uwage na marke). Lub ew. inne markowe
    > (asus wypuścił kombajn USB3.0 + SATAIII)

    Hmmm, PCI-X x1 ma przepustowść 250MB/s (specyfikacja)
    A ta karta ma mieć niby 5Mb/s. Jak by na to nie spojrzeć, to się nie
    zgadza :/

    --
    Wojtek

  • 18. Data: 2011-03-02 12:37:54
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    miało byc oczywiście 5Gb/s

    --
    Wojtek

  • 19. Data: 2011-03-02 13:50:28
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Hmmm, PCI-X x1 ma przepustowść 250MB/s (specyfikacja)
    > A ta karta ma mieć niby 5Mb/s. Jak by na to nie spojrzeć, to się nie
    > zgadza :/

    Jaki napęd HDD daje 250MB/s? ;) Oczywiście można kolekcjonować, asus ma
    w ofercie USB3 na PCIex x4 (zapewnie nie tylko on)

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 20. Data: 2011-03-02 16:16:29
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    W dniu 2011-03-02 12:06, Przemysław Ryk pisze:
    > Wobec czego zakup dysku z USB 3.0 wydaje mi się średnio trafionym pomysłem,
    > gdyż problem zasilania _możesz_ dalej napotkać.

    Mam w stacjonarce kontroler USB 3.0 i dysk zewnętrzny Adata NH01
    (500GB). Transfery na 3.0 w okolicach 105MB/s.
    Sam dysk chodzi bezboleśnie w każdym porcie 2.0 jaki spotkałem. Aż żal
    nie polecić...