  • 1. Data: 2011-12-04 12:10:16
    Temat: dysk ssd sata 6 na sata 3
    Od: PaBeLo <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl>

    Witam serdecznie
    chciałbym zakupić dysk ssd celem przyspieszenia "systemu" i komfortu
    pracy. Upatrzyłem sobie OCZ Agility 3 120 GB wyposażony w kontroler
    SandForce z serii 2200 oraz interfejs SATA 6 Gb/s (atrakcyjna cena około
    130 E ). Moja płyta główna to MSI K9N2 SLI Platinum / K9N2 Zilent
    (MS-7374) z serial ATA\300.
    Wiem że ten temat był już poruszany ale nie mogę sie do niego dokopać.
    Czy ten dysk w ogóle "pójdzie" na sata 300, a jeśli tak to ile , mniej
    więcej, zaniżone będą osiągi (dysk ten osiąga około 500 MB/s odczyt zapis)?
    Mogę również dokupić dość tani (około 30E) kontroler na PCIe x4 ASUS
    U3S6 na kontrolerach Marvell 8SE9123 + NEC D720200F, dodatkowo ma porty
    USB 3. Czy taki zakup ma sens?

    pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2011-12-04 13:57:15
    Temat: Re: dysk ssd sata 6 na sata 3
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    http://www.klaslo.com/?p=601

  • 3. Data: 2011-12-04 15:03:21
    Od: PaBeLo <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl>

    W dniu 2011-12-04 14:57, m4rkiz pisze:
    > "PaBeLo" <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl> wrote in message
    >

    > http://www.klaslo.com/?p=601

    o dzięki, przydatny artykuł, teraz większość już wiem,
    czyli zapis/odczyt do 280, prawie połowa, niezbyt dobrze...
    wychodzi z tego że albo kontroler albo nowa płyta
    nie wiem tylko czy ten w/w kontroler będzie na mojej płycie działać?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-12-04 15:36:38
    Od: leon <l...@h...pl>

    Dnia 04-12-2011 o 16:03:21 PaBeLo <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > wychodzi z tego że albo kontroler albo nowa płyta
    > nie wiem tylko czy ten w/w kontroler będzie na mojej płycie działać?

    I tak bedzie przynajmniej 2x szybszy od HDD. A istnieje wysokie
    prawdopodobienstwo iz
    nastepna plyta głowna bedzie miala SATA3. Wtedy bedzie jak ulał.

    leon

    --
    Anihilacja pary smoków o przeciwnych amokach w polu ogólnego bezhołowia -
    Lem

  • 5. Data: 2011-12-04 16:42:57
    Od: PaBeLo <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl>

    W dniu 2011-12-04 16:36, leon pisze:

    > I tak bedzie przynajmniej 2x szybszy od HDD. A istnieje wysokie
    > prawdopodobienstwo iz
    > nastepna plyta głowna bedzie miala SATA3. Wtedy bedzie jak ulał.
    >

    > leon

    masz rację ale to tak jakby porsche jeździć 100 km/h :)

    pawel

  • 6. Data: 2011-12-04 17:24:10
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "PaBeLo" <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl> napisał w
    wiadomości news:jbfnva$jk2$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Czy ten dysk w ogóle "pójdzie" na sata 300, a jeśli tak to ile , mniej
    > więcej, zaniżone będą osiągi (dysk ten osiąga około 500 MB/s odczyt

    Pójdzie, ale po co masz kupować "trójkę" jak możesz Agility 2 z interfejsem
    na 3Gb/?

    > Mogę również dokupić dość tani (około 30E) kontroler na PCIe x4 ASUS U3S6
    > na kontrolerach Marvell 8SE9123 + NEC D720200F, dodatkowo ma porty USB 3.
    > Czy taki zakup ma sens?

    A będziesz korzystał z USB 3?

  • 7. Data: 2011-12-04 17:25:03
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    PaBeLo wrote:

    > Witam serdecznie
    > chciałbym zakupić dysk ssd celem przyspieszenia "systemu" i komfortu
    > pracy. Upatrzyłem sobie OCZ Agility 3 120 GB wyposażony w kontroler
    > SandForce z serii 2200

    odpuść sobie wszystko co jest na SandForce 22xx

> [...]
    > Wiem że ten temat był już poruszany ale nie mogę sie do niego dokopać.
    > Czy ten dysk w ogóle "pójdzie" na sata 300,

    pójdzie, choć może kaprysić. Ja np. miałem model SandForce 22xx
    i ten na SATAII dziwie się zachowywał. Czasem miał odskoki
    i nagle przestawał być widziany przez system.
    Kable były dobre.

    > a jeśli tak to ile , mniej
    > więcej, zaniżone będą osiągi (dysk ten osiąga około 500 MB/s odczyt zapis)?

    tylko, że w praktyce na zapisie nawet nie dobija do 150, na skompresowanych
    danych.

    > Mogę również dokupić dość tani (około 30E) kontroler na PCIe x4 ASUS
    > U3S6 na kontrolerach Marvell 8SE9123 + NEC D720200F, dodatkowo ma porty
    > USB 3. Czy taki zakup ma sens?

    nie ma,
    bo różnica między SSD na SATAII i SATAIII jest niezauważalna!
    A jeśli masz płytę SATAII to już w ogóle nie widoczna!

    Masz płytę na SATAII to kup SSD na SATAII - Vertex2 (te jeszcze były dobre)
    lub ADATA S599 (przykładowo) - może nawet używany i z tym dotrwaj do
    zmiany płyty. Do tego czasu dużo się jeszcze może zmienić.

    Jeśli jednak koniecznie chcesz coś kupić na SATAIII to kup już coś
    dobrego.
    Na szczęście dużego wyboru nie ma, bo liczą się tylko
    dwa modele - Crucial M4 i Samsung 830

  • 8. Data: 2011-12-04 17:28:52
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości
    > "PaBeLo" <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl> wrote in message
    >

    > http://www.klaslo.com/?p=601

    To jakaś amator, HD Tune 2.55 to emeryt a i dysk w jakimś dziwnym stanie. Co
    on właściwie testował jak sam się przyznał, że nie ma na czym?

  • 9. Data: 2011-12-04 17:44:00
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Rafal" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > odpuść sobie wszystko co jest na SandForce 22xx
    > bo różnica między SSD na SATAII i SATAIII jest niezauważalna!
    >
    > Na szczęście dużego wyboru nie ma, bo liczą się tylko
    > dwa modele - Crucial M4 i Samsung 830

    Lubię taką pewność siebie. A ile fantazji?

  • 10. Data: 2011-12-04 18:28:30
    Od: PaBeLo <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl>

    W dniu 2011-12-04 18:24, MC pisze:
    > Użytkownik "PaBeLo" <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:jbfnva$jk2$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Pójdzie, ale po co masz kupować "trójkę" jak możesz Agility 2 z
    > interfejsem na 3Gb/?

    mam bon z tego sklepu - altenate.nl, ten dysk (nie ma AG2 jest vertex2)
    jest 20 E droższy

    > A będziesz korzystał z USB 3?

    jak dają gratis... :)

    tak na serio to wolałbym dołożyć 30 E do kontrolera sata III i mieć
    teoretycznie 500 MB/s niż 270 MB/s. Tylko kwestia tego jak się taki
    kontroler sprawuje, czy nie sprawia problemów?

    pozdrawiam