  • 1. Data: 2010-11-18 19:43:40
    Temat: dysk samsung hd154ui +welland me-752 +usb = co chwile spin down
    Od: ptoki <s...@g...com>

    grrr...
    Dysk co chwile zasypia.
    Tak pi* oko minuta bezczynnosci skutkuje zaprzestaniem wirowania
    dysku.
    Ponowne odwolanie sie do niego go budzi ale trwa to chwile.
    Takie samo zachowanie przy windzie jak i przy linuxie.
    Oba podpinane przez usb.
    Zasilacz do tej obudowy jest osobny.
    Czym ustawic dluzszy czas oczekiwania na zasniecie?
    Kto jest winny obudowa czy dysk?

    Mam dwa takie zestawy i zachowuja sie identycznie.

  • 2. Data: 2010-11-18 21:20:35
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-18 20:43, ptoki pisze:
> [...]
    > Czym ustawic dluzszy czas oczekiwania na zasniecie?
    > Kto jest winny obudowa czy dysk?
    >
    > Mam dwa takie zestawy i zachowuja sie identycznie.
    jak masz linuksa pod ręką, to hdparm -S xx /dev/sdX (gdzie xx to czas, X
    odpowiednia literka dla twojego dysku) i zobacz wtedy jak się zachowa.
    Wiele dysków zapamiętuje ten parametr nawet po wyłączeniu.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2010-11-19 08:09:42
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 18 Lis, 22:20, BartekK <s...@N...org> wrote:
> [...]
    > odpowiednia literka dla twojego dysku) i zobacz wtedy jak się zachowa.
    > Wiele dysków zapamiętuje ten parametr nawet po wyłączeniu.

    Testowane.
    Ustawilem na 10 minut i dysk po chwili sie uspil.
    szperam po sieci i juz sam nie wiem.
    Moze to wina kieszeni? ale softu sugerujacego ze mozna to przestawic
    nie widze na nia...

  • 4. Data: 2010-12-04 20:13:11
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 18 Lis, 20:43, ptoki <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > Czym ustawic dluzszy czas oczekiwania na zasniecie?
    > Kto jest winny obudowa czy dysk?
    >
    > Mam dwa takie zestawy i zachowuja sie identycznie.

    Juz rozwiazane. Okazalo sie ze cosik firmware w tej obudowie byl zle
    wgrany przez producenta. Z supportu dostalem instalke programu do
    flaszowania tej obudowy i tam sobie pogmyralem i przestawilem czas
    zasypiania. Teraz obudowa zachowuje sie normalnie.
    Pewnie wiecej takich baboli bedzie bo z tego co widzialem to ten
    programik mial opcje seryjnego flaszowania takich obudów wiec jak moja
    byla felerna to pewnie jeszcze pare sztuk tak samo moglo byc
    niepoprawnie skonfigurowanych.