  • 1. Data: 2010-11-18 11:28:44
    Temat: cal'e na ms sql i winde. jakich operacji dotyczy licencja?
    Od: jg <j...@f...pl>

    witam,

    chodzi o licencje cal do ms sql server 2008 std (tez win server 2008 std.
    r2).

    powiedzmy startowo jest 5 cal'i. rozumiem, ze chodzi o prace jednoczesna?
    czy to jakos faktycznie przeklada sie na funkcjonowanie oprogramowania, czy
    moze chodzi tylko o papier?

    jesli nie chodzi tylko o papier to jakich utrudnien mozna sie spodziewac ze
    strony czy to windowsa server 2008 (tez 5 cali), czy servera sql, przy
    pracy z aplikacjami bazodanowymi.

    czy posiadanie 5 cal'i oznacza, ze kazdy user majacy odpalona aplikacje
    bazodanowa (ktora nawiazuje polaczenie z baza przy swoim starcie) do czasu
    jej zamkniecia zuzywa 1-go cal'a i 6-ty user nie bedzie mogl odpalic
    aplikacji?

    czy moze raczej limit dotyczy definiowanych uzytkownikow w sql w galezi
    logins (w sql server enterprise manager wczesniejszych edycji sql
    servera'a)?

    z gory dziekuje za jakies wskazowki.

    --
    jg

  • 2. Data: 2010-11-18 12:57:33
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    5 zasilaczy i bedzie dzialac dla wszystkich uzytkownikow;)

  • 3. Data: 2010-11-18 13:56:23
    Od: jg <j...@f...pl>

    Dnia Thu, 18 Nov 2010 12:28:44 +0100, jg napisał(a):

> [...]
    > r2).
    >
    > powiedzmy startowo jest 5 cal'i. rozumiem, ze chodzi o prace jednoczesna?

    czytam o tych cal'ach, ale jakos nic tam nie ma na temat wspomnianym przeze
    mnie jednoczesnym dostepie. byc moze w ogole nie ma kwestii...

    --
    jg

  • 4. Data: 2010-11-18 16:26:49
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    jg nam wczesniej objawil, a ja odpowiadam:
    > witam,
    > chodzi o licencje cal do ms sql server 2008 std (tez win server 2008 std.
    > r2).

    Zadzwon do MS i chetnie Ci odpowiedza.
    Przem

  • 5. Data: 2010-11-18 18:42:21
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Thu, 18 Nov 2010 17:26:49 +0100, Przemek napisał(a):

    > jg nam wczesniej objawil, a ja odpowiadam:
    >
    > Zadzwon do MS i chetnie Ci odpowiedza.

    Dzwonilem. Nie uzyskalem odpowiedzi na powyzsze techniczne pytania.
    Odpowiedzi ogolne, po linii najwiekszego doinswestowania majkrosoftu. Nawet
    nie bardzo sie zgadzajaca z tym co pozniej czytalem... doszly mnie sluchy,
    ze w praktyce na 5 calach pracowalo wiecej userow i nic sie nie dzialo. Oni
    odpowiadaja jak ma byc w papierach, a nie co sie stanie z aplikacja, gdy
    bedzie wiecej userow niz licencji.

    --
    jg

  • 6. Data: 2010-11-18 21:42:55
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 18.11.2010 19:42, jg pisze:
    > odpowiadaja jak ma byc w papierach, a nie co sie stanie z aplikacja, gdy
    > bedzie wiecej userow niz licencji.

    http://www.ntg.prv.pl/

    FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

    Tu się dyskutuje o *sprzęcie* komputerowym. A nie licencjach
    na Windows.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./