  • Data: 2010-01-10 15:42:03
    Temat: Re: dysk hdd przez usb nie widoczny
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Łukasz Bąk" hicrm5$rsh$...@a...news.neostrada.pl

    > Tylko, że to jest kabelek z jedną wtyczką i dwoma
    > "gniazdami". Czyli zasilanie nadal z jednego gniazda.
    > Chyba nie będzie "więcej" prądu przy takim rozwiązaniu.

    > Ja wyobrażam sobie to tak: mam urządzenie i podłączam
    > je do dwóch USB i zasilam urządzenie "z dwóch źródeł" i
    > takie rozwiązanie wydaje mi sie być dziwne.

    Proponuję spacer. To jest zasilanie z dwóch gniazd USB.
    Można podłączyć jedną część kabelka i dysk ruszy, ale
    sygnał nie przejdzie. Można podłączyć drugą i mieć
    razem sygnał z zasilaniem. A można dwie części podłączyć.

    Moje spostrzeżenia:

    -- dysk najwięcej potrzebuje w czasie startu, gdy już poprawnie,
    wystartuje, nie potrzebuje dwóch gniazdek nawet przy wytężonej pracy

    -- jedne kabelki są lepsze inne gorsze, co odbija się i na trybie
    (USB 1.1 albo USB 2), i na szybkości w USB 2

    -- różne dyski potrzebują różnej ilości energii

    Może te spostrzeżenie nie mają sensu -- mam tylko dwa dyski USB i masę kabelków. :)
    (oraz sporo czytam o innych dyskach)

    Wiosną IMO powinny mocno (o około 30%) potanieć półterówki na 2.5 cala. :)
    Zobaczymy, czy to ,,proroctwo'' spełni się. (z około 300 złotych do 200)
    No i mają wejść trebajtowe i większe... :) Terabajtowe WDC są od dawna. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'