-
1. Data: 2011-04-15 15:18:45
Temat: dwukierunkowy wirtualny numer telefonu
Od: marek <m...@o...pl>
Witajcie!
Potrzebuję wirtualny numer telefonu. Chciałbym, by moi klienci mogli
dzwonić do mnie na numer "firmowy" a operator by przełączał (forward) to
na mój telefon gsm z numerem "prywatnym". To da się prosto zrealizować
przekierowaniem u dowolnego operatora, bądź własnym asteriskiem z voip.
A teraz w drugą stronę. Chciałbym móc zadzwonić do klienta z "prywatnego"
telefonu gsm tak, by klientowi wyświetlał się numer "firmowy". Jak to
najlepiej zrealizować?
Blokada wyświetlania numeru nie jest rozwiązaniem - klienci nie odbierają
takich połączeń. Telefon gsm dual sim nie jest rozwiązaniem - to
rozwiązanie się nie skaluje (a jakbym chciał mieć 50 takich numerów?)
Oczywistym rozwiązaniem jest dzwonienie z gsm do "centrali", podanie kodu
dostępu i wybranie numeru klienta. Niestety nie jest to najbardziej
ergonomiczne rozwiązanie....
Drodzy grupowicze, czy są jakieś inne możliwości rozwiązania mojego problemu?
serdecznie pozdrawiam,
Marek
-
2. Data: 2011-04-15 15:32:14
Temat: Re: dwukierunkowy wirtualny numer telefonu
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan Marek chciałby móc zadzwonić do klienta z "prywatnego" telefonu
gsm tak, by klientowi wyświetlał się numer "firmowy":
> Jak to najlepiej zrealizować?
>
> Blokada wyświetlania numeru nie jest rozwiązaniem - klienci nie odbierają
> takich połączeń. Telefon gsm dual sim nie jest rozwiązaniem - to
> rozwiązanie się nie skaluje (a jakbym chciał mieć 50 takich numerów?)
>
> Oczywistym rozwiązaniem jest dzwonienie z gsm do "centrali", podanie kodu
> dostępu i wybranie numeru klienta. Niestety nie jest to najbardziej
> ergonomiczne rozwiązanie....
Oczywistym jest, że jak nie zadzwonię do "centrali", to zmianę prezentacji
musi zrobić opeator GSM. Ten jeden konkretny, "prywatny". Jego trzeba
o wszystko pytać i jego o to prosić. Szanse powodzenia są oczywiście
zerowe.
> Drodzy grupowicze, czy są jakieś inne możliwości rozwiązania mojego
> problemu?
Znajomy dwoni tak chyba codziennie. W książce telefonu ma wpisane numery
w postaci "numer centrali", "w", "numer abonenta". Kłopot zerowy, żaden
problem. Nawet trudno zauważyć różnicę w czasie zestawiania połączenia.
Nie ma w tym nic nieergonomicznego.
--
Jarek
-
3. Data: 2011-04-15 20:56:01
Temat: Re: dwukierunkowy wirtualny numer telefonu
Od: marek <m...@o...pl>
W dniu 15.04.2011 17:32, Jarosław Sokołowski pisze:
> Pan Marek chciałby móc zadzwonić do klienta z "prywatnego" telefonu
> gsm tak, by klientowi wyświetlał się numer "firmowy":
o tak!
> Oczywistym jest, że jak nie zadzwonię do "centrali", to zmianę prezentacji
> musi zrobić opeator GSM. Ten jeden konkretny, "prywatny". Jego trzeba
> o wszystko pytać i jego o to prosić. Szanse powodzenia są oczywiście
> zerowe.
Nie znalazłem takiej usługi, dlatego pytam się na grupie :)
Mam świadomość że to czego szukam jest praktycznie caller-id spoofingiem.
>> Drodzy grupowicze, czy są jakieś inne możliwości rozwiązania mojego
>> problemu?
>
> Znajomy dwoni tak chyba codziennie. W książce telefonu ma wpisane numery
> w postaci "numer centrali", "w", "numer abonenta". Kłopot zerowy, żaden
> problem. Nawet trudno zauważyć różnicę w czasie zestawiania połączenia.
> Nie ma w tym nic nieergonomicznego.
Ok. A teraz zmieńmy hasło dostępu, co wiąże się z aktualizowaniem
wszystkich kontaktów. Albo zmieńmy numer centrali. Nie wydaje się to
bardzo ergonomiczne...
pozdrawiam serdecznie,
Marek
-
4. Data: 2011-04-15 21:37:40
Temat: Re: dwukierunkowy wirtualny numer telefonu
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan Marek napisał:
>>> Drodzy grupowicze, czy są jakieś inne możliwości rozwiązania mojego
>>> problemu?
>>
>> Znajomy dwoni tak chyba codziennie. W książce telefonu ma wpisane numery
>> w postaci "numer centrali", "w", "numer abonenta". Kłopot zerowy, żaden
>> problem. Nawet trudno zauważyć różnicę w czasie zestawiania połączenia.
>> Nie ma w tym nic nieergonomicznego.
> Ok. A teraz zmieńmy hasło dostępu, co wiąże się z aktualizowaniem
> wszystkich kontaktów. Albo zmieńmy numer centrali.
Hasła dostępu barak, bo identyfikacja w centrali odbywa sie po caller-id
komórki, z której dzwoni. Gdyby trzeba było zmienić numer dostępowy,
to się wczytuje kontakty do komputera, zamienia jeden numer na drugi
i wczytuje na nowo.
> Nie wydaje się to bardzo ergonomiczne...
A mnie tak. Ergonomię widać przy zestawianiu połączeń, a to jest
najważniejsze, bo najczęstsze. Do Malinowskiego dzwonię z jednym CID,
a do Wiśniewskiego z innym. Nie musze pamiętać, by coś na przykład
przełączać w telefonie przed wybraniem numeru. Nie wyobrażam sobie
nawet jak to mogłoby być lepiej rozwiązane.
--
Jarek
-
5. Data: 2011-04-15 22:11:19
Temat: Re: dwukierunkowy wirtualny numer telefonu
Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>
Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
> Pan Marek napisał:
>
>>>> Drodzy grupowicze, czy są jakieś inne możliwości rozwiązania mojego
>>>> problemu?
>>>
>>> Znajomy dwoni tak chyba codziennie. W książce telefonu ma wpisane numery
>>> w postaci "numer centrali", "w", "numer abonenta". Kłopot zerowy, żaden
>>> problem. Nawet trudno zauważyć różnicę w czasie zestawiania połączenia.
>>> Nie ma w tym nic nieergonomicznego.
Co najwyżej nieekonomicznego bo trzeba zapłacić koszt połączenia z
numerem dostępowym także w przypadku połączeń niezrealizowanych ;-).
>> Ok. A teraz zmieńmy hasło dostępu, co wiąże się z aktualizowaniem
>> wszystkich kontaktów. Albo zmieńmy numer centrali.
>
> Hasła dostępu barak, bo identyfikacja w centrali odbywa sie po caller-id
> komórki, z której dzwoni. Gdyby trzeba było zmienić numer dostępowy,
Sądzę, że np. Halonet spełnia wymagania. Trzeba kupić stacjonarny nr
firmowy (cena 1 lub 5 PLN/rok w zależności od strefy) i ustawić na nim
przekierowanie na numer prywatny (29 gr/min W3 lub 59 gr/min Play). W
drugą stronę trzeba zdefiniować na www listę numerów wdzwaniających się
na dane konto a potem zadzwonić 222472727 i tonowo nr_docelowy#. Na
numerze docelowym wyświetla się numer w Halonecie. Rozmowy wychodzące
realizowane jak wyżej działają nawet na koncie faksowym :-).
Przemek
-
6. Data: 2011-04-15 22:50:00
Temat: Re: dwukierunkowy wirtualny numer telefonu
Od: a...@p...pl
On Sat, 16 Apr 2011 00:11:19 +0200, Przemysław Kowalik
<p...@A...pl> wrote:
>Sądzę, że np. Halonet spełnia wymagania. Trzeba kupić stacjonarny nr
>firmowy (cena 1 lub 5 PLN/rok w zależności od strefy) i ustawić na nim
>przekierowanie na numer prywatny (29 gr/min W3 lub 59 gr/min Play). W
>drugą stronę trzeba zdefiniować na www listę numerów wdzwaniających się
>na dane konto a potem zadzwonić 222472727 i tonowo nr_docelowy#. Na
>numerze docelowym wyświetla się numer w Halonecie. Rozmowy wychodzące
>realizowane jak wyżej działają nawet na koncie faksowym :-).
Freeconet tez tak dzialal do czasu, ale niby cos zepsuli i nie moga
tego naprawic do dnia dzisiejszego. Jak dzwonisz przez dial-in to
"przechodzi" twoj numer z ktorego inicjujesz polaczenie (czyli np.
twoja komorka).... A przeciez nie o to chodzilo!!!
--
ThinkXtra
-
7. Data: 2011-04-15 23:39:36
Temat: Re: dwukierunkowy wirtualny numer telefonu
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan Przemysław Kowalik napisał:
>>>>> Drodzy grupowicze, czy są jakieś inne możliwości rozwiązania mojego
>>>>> problemu?
>>>>
>>>> Znajomy dwoni tak chyba codziennie. W książce telefonu ma wpisane numery
>>>> w postaci "numer centrali", "w", "numer abonenta". Kłopot zerowy, żaden
>>>> problem. Nawet trudno zauważyć różnicę w czasie zestawiania połączenia.
>>>> Nie ma w tym nic nieergonomicznego.
> Co najwyżej nieekonomicznego bo trzeba zapłacić koszt połączenia z
> numerem dostępowym także w przypadku połączeń niezrealizowanych ;-).
To ja w takim razie nieśmiało zauważę, że połączenia zrealizowane są
jeszcze bardziej nieekonomiczne. Płacimy podwójnie za cały czas trwania
połączenia, z reguły dłuższy niż połączenia niezrealizowanego.
--
Jarek
-
8. Data: 2011-04-16 10:22:30
Temat: Re: dwukierunkowy wirtualny numer telefonu
Od: marek <m...@o...pl>
W dniu 16.04.2011 00:50, a...@p...pl pisze:
> Freeconet tez tak dzialal do czasu, ale niby cos zepsuli i nie moga
> tego naprawic do dnia dzisiejszego. Jak dzwonisz przez dial-in to
> "przechodzi" twoj numer z ktorego inicjujesz polaczenie (czyli np.
> twoja komorka).... A przeciez nie o to chodzilo!!!
przyznam że udało mi się to skonfigurować w freeconecie.
Usługa->zakładka dzwonienie->Prezentacja
i wybierasz numer telefonu
Marek.
-
9. Data: 2011-04-17 07:13:42
Temat: Re: dwukierunkowy wirtualny numer telefonu
Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>
Użytkownik marek napisał:
> W dniu 16.04.2011 00:50, a...@p...pl pisze:
>> Freeconet tez tak dzialal do czasu, ale niby cos zepsuli i nie moga
>> tego naprawic do dnia dzisiejszego. Jak dzwonisz przez dial-in to
>> "przechodzi" twoj numer z ktorego inicjujesz polaczenie (czyli np.
>> twoja komorka).... A przeciez nie o to chodzilo!!!
> przyznam że udało mi się to skonfigurować w freeconecie.
>
> Usługa->zakładka dzwonienie->Prezentacja
> i wybierasz numer telefonu
Znaczy możesz sobie wybrać czy u odbiorcy prezentuje się numer, z
którego się wdzwaniasz czy numer freeconetowy? Jeśli tak, to zaiste,
słuszna to koncepcja i tak powinno być w każdym VoIPie, który oferuje
numery do obierania przychodzących i dial-in :-).
Przemek
-
10. Data: 2011-04-17 10:03:44
Temat: Re: dwukierunkowy wirtualny numer telefonu
Od: marek <m...@o...pl>
W dniu 17.04.2011 09:13, Przemysław Kowalik pisze:
>
> Znaczy możesz sobie wybrać czy u odbiorcy prezentuje się numer, z którego
> się wdzwaniasz czy numer freeconetowy? Jeśli tak, to zaiste, słuszna to
> koncepcja i tak powinno być w każdym VoIPie, który oferuje numery do
> obierania przychodzących i dial-in :-).
tak.
Marek