-
Data: 2019-11-18 01:04:33
Temat: Re: dwa aku + odpalanie - odwrotnie.
Od: kk <k...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2019-11-17 23:06, sirapacz wrote:
>>> -jak aku calkowicie rozladowane, to nie naladuje :-(
>>
>> Dzisiaj zastałem rozładowany aku w mojej starej bryce. Oczywiście nie
>> wystartował. Nie był do zera rozładowany, na wstępie 7V, ale przy 10
>> też nie chciał ładować. Totalny shit. Jak można zrobić procesorową
>> ładowarkę, która nie umie zauważyć, że ten akumulator ładuje się.
>> Musiałem podpiąć na chwilę własną ładowarkę, która niestety nie jest
>> wodoodporna w żadnym sensie, więc nie można jej zostawić na dworze.
>
> Robisz tak:
> podpinasz automata i jednocześnie swój stary prostownik.
Jak do zwykłego przedłużacza z jednym gniazdkiem jednocześnie podpiąć
dwa "prostowniki"? :-)
Jak już
> odpalisz automata (bo zobaczy wyższe napięcie na akumulatorze) to będzie
> jechał - odpinasz stary prostownik a nowoczesny ci ładuje grzecznie.
>
> Alternatywnie podpinasz jakikolwiek akumulator kablami na krótko
> (łączysz je równolegle jakbyś chciał tym drugim uruchomić silnik) i
> odpalasz ładowanie na ładowarce - idzie dalej sama.
Podpiąłem stary, uszkodzony, nie poszło :-)
Ja Ci powiem jak to się robi. Podpina się oba "prostowniki" do
akumulatora. Bo się da, oba mają kabelki. Podłącza do przedłużacza ten
co ładuje. Ma jedno gniazdko więc druga wtyczka nie wejdzie. Ale można
zaczzekać chwilę by napięcie wzrosło i odłączyć od przedłużacza
"prostownik" i szybko włączyć ten drugi nim napięcie na akumulatorze
spadnie :-)
A teraz, nie mam innej ładowarki i ...
Moja propozycja jest by wyrzucić to g..o i kupić coś normalnego choćby
miało kosztować więcej. Ale już tu dyskutowaliśmy, że nie bardzo wiadomo
które jest normalne.
>
> problem wynika stąd, że robione są na akumulatory 6V i musi mieć
> pewność, że nie ugotuje 6v przypadkiem.
Może. Tak czy siak jest to zwykły shit.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=