    From: kk <k...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: dwa aku + odpalanie - odwrotnie.
    Date: Mon, 18 Nov 2019 01:04:33 +0100

    On 2019-11-17 23:06, sirapacz wrote:

    > Robisz tak:
    > podpinasz automata i jednocześnie swój stary prostownik.

    Jak do zwykłego przedłużacza z jednym gniazdkiem jednocześnie podpiąć
    dwa "prostowniki"? :-)

    Jak już
    > odpalisz automata (bo zobaczy wyższe napięcie na akumulatorze) to będzie
    > jechał - odpinasz stary prostownik a nowoczesny ci ładuje grzecznie.
    >
    > Alternatywnie podpinasz jakikolwiek akumulator kablami na krótko
    > (łączysz je równolegle jakbyś chciał tym drugim uruchomić silnik) i
    > odpalasz ładowanie na ładowarce - idzie dalej sama.

    Podpiąłem stary, uszkodzony, nie poszło :-)

    Ja Ci powiem jak to się robi. Podpina się oba "prostowniki" do
    akumulatora. Bo się da, oba mają kabelki. Podłącza do przedłużacza ten
    co ładuje. Ma jedno gniazdko więc druga wtyczka nie wejdzie. Ale można
    zaczzekać chwilę by napięcie wzrosło i odłączyć od przedłużacza
    "prostownik" i szybko włączyć ten drugi nim napięcie na akumulatorze
    spadnie :-)

    A teraz, nie mam innej ładowarki i ...

    Moja propozycja jest by wyrzucić to g..o i kupić coś normalnego choćby
    miało kosztować więcej. Ale już tu dyskutowaliśmy, że nie bardzo wiadomo
    które jest normalne.

    > problem wynika stąd, że robione są na akumulatory 6V i musi mieć
    > pewność, że nie ugotuje 6v przypadkiem.

    Może. Tak czy siak jest to zwykły shit.