  • 51. Data: 2007-10-14 10:33:08
    Temat: Re: durna polityka gts-u ?
    Od: Ktos <b...@b...pl>

    Tomasz Paszkowski pisze:

    > 2000 tys zl m-c za ostatnia mile przy kupnie 80Mbit/s to duzo ?

    > 38Ghz to są małe pieniądze około 300 zł m-c.

    Szczególnie przy wysokich modulacjach, które wchodzą tu w rachubę i
    zasięgu maksymalnym 2 km. OPłata zależy od wielkości miejscowości gzie
    są końce radiolinii i może wynosić nawet 200% stawki z tabeli UKE.

    Aktualny cennik masz poniżej.

    Częstotliwość f[GHz] Szerokość kanału [MHz] Opłata roczna w złotych
    f < 7,11 28 25000
    7,11 ? f < 11,7 28 15000
    11,7 ? f < 22 28 10000
    22 ? f < 26,5 28 5000
    26,5 ? f < 39,5 28 2000
    39,5 ? f < 57 28 1000

  • 52. Data: 2007-10-14 10:41:42
    Od: Ktos <b...@b...pl>

    Marcin Kuczera pisze:

    > STM-1 można ju dostać w tej cenie ale brutto.
    > Leasing na 2 lata.
    >
    > A co do częstotliwości, to zapytaj GTSu albo innych podobnych, ile procent z
    > ich
    > radiolinii jest zalegalizowane... nie zdziwił bym się gdyby to była wartość
    > jednocyfrowa...
    >
    > Marcin

    To ciekawe co mówisz :) Widać, ze się tym zajmowałeś zawodowo :). Pokaż
    mi operatora, który pozwoli sobie na to, że nie ma pozwolenia
    częstotliwościowego, przychodzi UKE i odcina węzeł lub klienta.
    Radiolinie w paśmie chronionym muszą być zgłoszone i opłacone w UKE
    dlatego w kosztach projektów masz uwzględnione opłaty roczne i cena za
    megabit oprócz sprzętu zawierają i te koszty. Otóż jeśli chodzi o
    wartość zalegalizowanych radiolinii to jest to na poziomie 95% w ciągu 3
    miesięcy po instalacji - tyle trwają procedury w UKE no i nikt nie robi
    codziennie wniosków tylko raz na miesiąc najczęściej. Wiem, że np w
    Netii podwykonawca musi składać wnioski i nikt mu nie zapłaci za
    instalację do momentu jak nie odda pełnej dokumentacji i papierów
    legalizacyjnych do instalacji - tak przynajmniej było jeszcze kilka
    miesięcy temu nie wiem jak teraz.

  • 53. Data: 2007-10-14 12:44:21
    Od: K <b...@a...chroni.przed.spamem.z.neostrady>

    Ktos pisze:
> [...]
    > instalację do momentu jak nie odda pełnej dokumentacji i papierów
    > legalizacyjnych do instalacji - tak przynajmniej było jeszcze kilka

    hint: kara 800k pln dla centertela pare miesiecy temu, wlasnie za
    nielegalne uzytkowanie pasma.

  • 54. Data: 2007-10-14 14:37:36
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    > momentu jak nie odda pełnej dokumentacji i papierów legalizacyjnych do
    > instalacji - tak przynajmniej było jeszcze kilka miesięcy temu nie wiem

    wskazać Ci palcem konkretne punkty ?
    A skąd to można wywnioskować ? Bardzo proste, wystarczy często
    przekalkulować
    oferty gdy radio jest na 23 lub 18GHz i przeliczyć. Gdyby mieli legalizować
    radia
    to by do interesu dopłacali (przy małych przepływnościach).
    Tak niestety robią, może nie netia, ale różne trzyliterowe... i konkuruj z
    nimi potem jak chcesz swoje graty mieć legalne...

    Marcin

  • 55. Data: 2007-10-14 15:46:40
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Tomasz Paszkowski pisze:

    > 2000 tys zl m-c za ostatnia mile przy kupnie 80Mbit/s to duzo ?

    > 38Ghz to są małe pieniądze około 300 zł m-c.

    to inaczej - UWAGA - jestem zainteresowany radiolinią powiedzmy 30Mbitów
    do 80Mbitów (zależnie od różncy w cenie)- ktoś mi to sprzeda i ew.
    zestawi ? odległość 1,5km ?

    proszę o info na: babicz małpa trustnet kropka pl

    Wojtek

  • 56. Data: 2007-10-14 17:11:42
    Od: Ktos <b...@b...pl>

    crazy bejbi pisze:

> [...]
    > zestawi ? odległość 1,5km ?
    >
    > proszę o info na: babicz małpa trustnet kropka pl

    Możesz uderzyć do któregoś z tych:
    http://www.optonet.com.pl/
    http://www.wls.pl/ - tu możesz wydzierżawić sprzęt

  • 57. Data: 2007-10-14 17:13:31
    Od: Ktos <b...@b...pl>

    K pisze:

    > hint: kara 800k pln dla centertela pare miesiecy temu, wlasnie za
    > nielegalne uzytkowanie pasma.

    Zawsze są wyjątki, pytanie kto za to beknął PTK czy podwykonawca zależy
    jak mają skonstruowane umowy i kto odpowiada za co.

  • 58. Data: 2007-10-14 17:18:20
    Od: Ktos <b...@b...pl>

    Marcin Kuczera pisze:

> [...]
    > Tak niestety robią, może nie netia, ale różne trzyliterowe... i konkuruj z
    > nimi potem jak chcesz swoje graty mieć legalne...

    Nie do końca 34M wrzucisz w 14 MHz i nawet w 7 przy wysokich
    modulacjach. Sagem wykupił od Ceragona radiolinie na 32QAM i w 28MHz
    wciskasz 100 Mb/s po eth symetrycznie + 8xE1 opłaty za to niewielkie i
    sporo większy zasięg niż przy pełnym STM-1 i modulacji 128QAM idealne
    rozwiązanie na ostatnią milę do klienta.

  • 59. Data: 2007-10-14 17:53:10
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Ktos pisze:

    > Zawsze są wyjątki, pytanie kto za to beknął PTK czy podwykonawca zależy
    > jak mają skonstruowane umowy i kto odpowiada za co.

    To jest zupełnie inny przypadek - ktoś zapomniał przedłużyć pozwolenia
    sprzed 15 lat. Pewnie ciągłość korporacyjna została przerwana.

    M.

  • 60. Data: 2007-10-15 18:05:05
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Marcin Kuczera napisał:

> [...]
    > Tak niestety robią, może nie netia, ale różne trzyliterowe... i konkuruj
    > z nimi potem jak chcesz swoje graty mieć legalne...

    W tym kontekscie należaoby wskazać na pilną potrzebę uproszczenia procedur
    instalowania i używania radiolinii mikrofalowych w nowych pasmach rzędu 60
    GHz i wyżej. Obecne kanały w częstotliwościach 18-38 GHz są na wyczerpaniu,
    ZTCW dostać w WAW kanał na 23 GHz graniczy z cudem. Uważam, że byłoby dobrym
    pomysłem uwolnienie kawałków pasma w okolicach 60 GHz oraz 70-80-94 GHz z
    przeznaczeniem na krótkie łącza punkt-punkt. Jest wprawdzie uwolniny kawałek
    na 24 GHz, ale jego paramtery na sensową radiolinię to ciut za mało.
    Uwolnienie pasma nie powinno mieć negatywnego wpływu na jakośc linków,
    ponieważ po najdalej 10km taki sygnał na 60-80 GHz praktycznie przestaje
    istnieć, anteny urządzeń na te pasma mają bardzo wąskie wiązki rzędu 0,4-1,5
    stopnia, więc trzeba by sporo zbiegów okoliczności, żeby komuś "wejść w
    paradę".

    --
    TOM