    From: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: durna polityka gts-u ?
    Date: Mon, 15 Oct 2007 20:05:05 +0200
    <fegs7l$pc3$1@news.supermedia.pl> <feh1se$f2l$1@news2.ipartners.pl>
    <feht5r$6pt$1@news2.task.gda.pl>
    <1...@l...localdomain>
    <1...@g...googlegroups.com>
    <fem6gr$5k6$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <fem8of$u3m$1@news2.ipartners.pl>
    <fen0le$1e9c$1@news2.ipartners.pl> <fen9il$1k4p$1@news2.ipartners.pl>
    <s...@g...agh.edu.pl>
    <fenc35$3lu$1@news2.task.gda.pl> <feneol$1nas$1@news2.ipartners.pl>
    <feoo19$k97$1@news.onet.pl> <feoqtj$roj$1@news.onet.pl>
    <s...@g...agh.edu.pl> <feose4$v21$1@news.onet.pl>
    <fers4k$b0h$1@polsl.pl> <4711eb84$0$30018$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <fet9jh$ubc$1@polsl.pl>

    Użyszkodnik Marcin Kuczera napisał:

    > wskazać Ci palcem konkretne punkty ?
    > A skąd to można wywnioskować ? Bardzo proste, wystarczy często
    > przekalkulować
    > oferty gdy radio jest na 23 lub 18GHz i przeliczyć. Gdyby mieli
    > legalizować radia
    > to by do interesu dopłacali (przy małych przepływnościach).
    > Tak niestety robią, może nie netia, ale różne trzyliterowe... i konkuruj
    > z nimi potem jak chcesz swoje graty mieć legalne...

    W tym kontekscie należaoby wskazać na pilną potrzebę uproszczenia procedur
    instalowania i używania radiolinii mikrofalowych w nowych pasmach rzędu 60
    GHz i wyżej. Obecne kanały w częstotliwościach 18-38 GHz są na wyczerpaniu,
    ZTCW dostać w WAW kanał na 23 GHz graniczy z cudem. Uważam, że byłoby dobrym
    pomysłem uwolnienie kawałków pasma w okolicach 60 GHz oraz 70-80-94 GHz z
    przeznaczeniem na krótkie łącza punkt-punkt. Jest wprawdzie uwolniny kawałek
    na 24 GHz, ale jego paramtery na sensową radiolinię to ciut za mało.
    Uwolnienie pasma nie powinno mieć negatywnego wpływu na jakośc linków,
    ponieważ po najdalej 10km taki sygnał na 60-80 GHz praktycznie przestaje
    istnieć, anteny urządzeń na te pasma mają bardzo wąskie wiązki rzędu 0,4-1,5
    stopnia, więc trzeba by sporo zbiegów okoliczności, żeby komuś "wejść w
    paradę".

    --
    TOM