  • 1. Data: 2012-02-12 13:47:49
    Temat: dryft temperaturowy w białej diodzie led
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Usiłuję znaleźć, i ciężko mi coś idzie.
    Ile może wynosić zmiana napięcia przewodzenia (przy stałym prądzie) dla
    białej diody led?
    Gdyby to był klocek z krzemu, to by nie było problemu -2mV/'K i z głowy,
    ale praktyka z pomiarów widzę że jest zdecydowanie inna, prawdopodobnie
    dlatemu, że to jakieś InGaSaCośtamcośtam a nie krzem.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2012-02-12 13:57:55
    Temat: Re: dryft temperaturowy w białej diodzie led
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello BartekK,

    Sunday, February 12, 2012, 2:47:49 PM, you wrote:

> [...]
    > ale praktyka z pomiarów widzę że jest zdecydowanie inna, prawdopodobnie
    > dlatemu, że to jakieś InGaSaCośtamcośtam a nie krzem.

    Nie jest zdecydowanie inna - ma podobną wartość.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2012-02-12 14:06:05
    Od: BartekK <s...@N...org>

    > Nie jest zdecydowanie inna - ma podobną wartość.

    No może źle się wyraziłem. Teraz mi wychodzi z pomiarów zrobionych na
    kolanie (gdzie pomiar temperatury jest najmniej precyzyjny) jakieś
    -2.8mV/K i niezbyt liniowe w funkcji temperatury (zapewne z powodu
    nierównej zmiany temperatury faktycznej struktury, a temperatury obudowy
    którą mierzę). Ale wolałbym coś bardziej "naukowego" do moich założeń,
    niż pomiar diody termoparą, umieszczonej między dwoma kartonikami...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2012-02-12 15:17:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Feb 2012 15:06:05 +0100, BartekK napisał(a):
> [...]
    > którą mierzę). Ale wolałbym coś bardziej "naukowego" do moich założeń,
    > niż pomiar diody termoparą, umieszczonej między dwoma kartonikami...

    Zobacz czy HP/Agilent nadal diody robia. Mieli bogate pdf'y.

    J.

  • 5. Data: 2012-02-12 19:49:21
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Sun, 12 Feb 2012 15:06:05 +0100, BartekK <s...@N...org> napisał:

> [...]
    > którą mierzę). Ale wolałbym coś bardziej "naukowego" do moich założeń,
    > niż pomiar diody termoparą, umieszczonej między dwoma kartonikami...

    zobacz http://www.lakeshore.com/products/Cryogenic-Temperat
    ure-Sensors/GaAlAs-Diodes/Models/Pages/Overview.aspx

    --
    pozdrawia
    yorgus

  • 6. Data: 2012-02-12 20:37:54
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2012-02-12 14:47, BartekK pisze:
    > Usiłuję znaleźć, i ciężko mi coś idzie.

    Cree XP-G
    Temperature coefficient of voltage mV/°C -2.1

    Cree MC-E
    Temperature Coefficient of Voltage mV/°C -4

    Cree XR-C
    Temperature coefficient of voltage mV/°C -4.0

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 7. Data: 2012-02-12 20:49:18
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-02-12 21:37, Andrzej W. pisze:

> [...]
    > Temperature Coefficient of Voltage mV/°C -4
    >
    > Cree XR-C
    > Temperature coefficient of voltage mV/°C -4.0

    Dzięki. Stąd jednak widzę że być może moje pomiary są ok, a diametralnie
    różne wyniki dla różnych diod - są ok, jak powyżej.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2012-02-13 08:49:27
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    On 13/02/2012 6:49 AM, BartekK wrote:

    > Dzięki. Stąd jednak widzę że być może moje pomiary są ok, a diametralnie różne
    wyniki dla różnych diod - są ok, jak powyżej.

    Na 100% nie pamietam ale cos mi chodzi po glowie ze Cree kombinuje z roznymi
    materialami, nie wszystkie ich ledy sa krzemowe.

    Tomek

  • 9. Data: 2012-02-13 09:00:25
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-02-13 09:49, Tom pisze:

    > Na 100% nie pamietam ale cos mi chodzi po glowie ze Cree kombinuje z
    > roznymi materialami, nie wszystkie ich ledy sa krzemowe.

    a są w ogóle LED-y krzemowe?

    BPANMSP

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 10. Data: 2012-02-13 09:30:59
    Od: Michal <m...@f...pl>

    W dniu 12.02.2012 16:17, J.F. pisze:

    > Zobacz czy HP/Agilent nadal diody robia. Mieli bogate pdf'y.

    Diody dawnego HP robi teraz Avago.

    Pozdrawiam,
    Michał