  • 11. Data: 2009-10-12 08:28:57
    Temat: Re: drut oporowy - ogrzewane siedzenia
    Od: bynio <n...@w...pl>

    > Są nawet na 30 stopni, bo w/g mnie przy 65 st byłyby "jajka na
    > twardo".

    Troche biochemi w tej dyskusji technicznej;-)

    Wiekszośc źródeł podaje temp. 42-45 stopni jako początek procesu
    ścinania (denaturacji) białek.
    Powyżej temp. 55 stopni C nastepują szybkie oparzenia.
    A 25 st. c pod dupą to już całkiem sporo.
    Zatem termostaty w dół!

  • 12. Data: 2009-10-12 09:54:44
    Od: Artur Stachura <s...@i...univ.szczecin.pl>

    On Mon, 12 Oct 2009 01:28:57 -0700 (PDT), bynio <n...@w...pl> wrote:

> [...]
    > ścinania (denaturacji) białek.
    > Powyżej temp. 55 stopni C nastepują szybkie oparzenia.
    > A 25 st. c pod dupą to już całkiem sporo.

    Należałoby jednak uwzględnić to, że 1) pomiędzy grzałką a tyłkiem jest
    izolacja - tkanina fotela i zazwyczaj ;-) ubranie kierowcy
    oraz 2) dostarczone ciepło jest od razu rozprowadzane przez krew.

    Moim zdaniem przyjemnie byłoby, wsiadając do wyziębionego auta poczuć
    wyraźne ciepełko. Po nagrzaniu wnętrza pewnie i tak grzałkę pod siedzeniem
    trzeba wyłączyć - nie wiem jak w samochodzie, ale jeżdżę sporo pociągami, w
    których ogrzewanie znajduje się pod siedzeniem i przy mocnym grzaniu jest to
    spory dyskomfort, a i dla zdrowia (głównie mężczyzn) chyba nieobojętne.
    Zresztą nikt zdrowy nie ma raczej potrzeby dogrzewać sobie siedzenia np. w
    domu, w pokojowej temperaturze.

    Artur Stachura

  • 13. Data: 2009-10-12 10:19:11
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Artur Stachura" <s...@i...univ.szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnhd5v74.2lk.stachura@localhost.localdomain..
    .

    > jeżdżę sporo pociągami, w
    > których ogrzewanie znajduje się pod siedzeniem i przy mocnym grzaniu jest
    > spory dyskomfort, a i dla zdrowia (głównie mężczyzn) chyba nieobojętne.

    Podgrzewane siedzenia to częsta przyczyna hemoroidów. Tak samo jak praca
    siedząca 8godzin w fotelu ze skóry lub gorzej z jakiejś ceraty udającej
    skórę. Siedzimy bez możliwości odrowadzania nadmiaru ciepła i pary wodnej i
    jest to bardzo niezdrowe. Ciepełko, wilgoc - szybki rozwój bakterii i
    grzybów.
    Tak więc jeżeli grzać fotel to tylko przez chwilę po wejściu do zimnego auta
    i nie więcej niż 25 stopni.
    Co do meskich klejnotów to są na zewnątrz w worku mosznowym po to aby
    znajdowały się w niższej temperaturze.
    Zasada jest jedna. Natura tak nas zbudowała że nogi i głowa powinny być
    ciepłe ale dupsko co jak co może zmarznąć.

    Marek

  • 14. Data: 2009-10-12 21:39:04
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik marko1a napisał:

    > Podgrzewane siedzenia to czesta przyczyna hemoroidów. Tak samo jak praca
    > siedz?ca 8godzin w fotelu ze skóry lub gorzej z jakiej? ceraty udaj?cej
    > skóre. Siedzimy bez mo?liwo?ci odrowadzania nadmiaru ciep?a i pary wodnej i
    > jest to bardzo niezdrowe. Ciepe?ko, wilgoc - szybki rozwój bakterii i
    > grzybów.
    > Tak wiec je?eli grzaae fotel to tylko przez chwile po wej?ciu do zimnego auta
    > i nie wiecej ni? 25 stopni.

    I w części lędźwiowej (tam gdzie najłatwiej korzonki przeziębić) a nie
    na siedzisku (bo faktycznie kiszenie kiszki stolcowej na zdrowie nie
    wychodzi...)

    > Co do meskich klejnotów to s? na zewn?trz w worku mosznowym po to aby
    > znajdowa?y sie w ni?szej temperaturze.

    Podgrzewanie ślicznie skutkuje spadkiem płodności i zmniejszeniem libido
    - a trwałe podgrzewanie skutkuje trwałymi spadkami - w końcu sopranem
    można zacząć mówić...
    > Zasada jest jedna. Natura tak nas zbudowa?a ?e nogi i g?owa powinny byae
    > ciep?e ale dupsko co jak co mo?e zmarzn?ae.

    Źle. Ciepłe mają być nogi. Głowa powinna być chłodna, dupsko takoż.

    --
    Darek

  • 15. Data: 2009-10-13 18:16:16
    Temat: Re:(OT) drut oporowy - ogrzewane siedzenia
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> napisał w wiadomości
> [...]

    > skóre. Siedzimy bez mo?liwo?ci odrowadzania nadmiaru ciep?a i pary wodnej
    > jest to bardzo niezdrowe. Ciepe?ko, wilgoc - szybki rozwój bakterii i
    (ciap)
> [...]

    > ciep?e ale dupsko co jak co mo?e zmarzn?ae.

    Źle. Ciepłe mają być nogi. Głowa powinna być chłodna, dupsko takoż.

    Czy "ławy" sejmowe nie są podgrzewane?

    Włodek

  • 16. Data: 2009-10-14 18:47:15
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

> [...]
    > można zacząć mówić...
    >
    > Źle. Ciepłe mają być nogi. Głowa powinna być chłodna, dupsko takoż.

    Ale sie Panowie rozgadali.. JA muszę jeździć autem 1km, prezerwa, 1km
    przerwa, 1km przerwa, potem dalej. już maksymalnie grupuje wyjazdy, a
    także zostawiam auto na 2-3 dni w tygodniu. JEndak przez reszte dni -
    musze i już niema co zoptymalizować. tak wiec wolałbym, mieć ciepło w
    dupsk+ nerki,(przez 5 minut) niż "cudować" z grzaniem auta na parkingu.
    ToMasz

  • 17. Data: 2009-10-14 20:32:48
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > (dalej czeka    na inne)
    > mnie wpadło jednak coś innego do głowy. czy nie dało by sie zrobić
    > grzałki na najzwyklejszym drucie oporowym ( nawet wydłubanym z żelazka)
    > ale co jakiś czas włączyć w szereg termistor (w roli termostatu) którego
    > zadaniem byłoby rozłączanie obwodu przy przekroczeniu 65st? pytane czy
    > taki termistor moze rozłączać(prawie) czy zacznie mu rosnąć powoli opór
    > - bo w tym drugim przypadku to sie raczej uwędzi...
    > Druga sprawa czy są takie termistory które zadziałają w takiej niskiej
    Kup sobie poduszkę elektryczną i przetwornicę z 12/230. Ale najpierw przećwicz
    ile wytrzymasz na poduszce ustawionej na III. Wtedy chyba pobiera z 80 watów i
    ma temperaturę z 60 stopni.

  • 18. Data: 2009-10-18 23:12:19
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Same się wyłączają po kilku minutach.