  • 21. Data: 2012-02-27 13:06:57
    Temat: Re: drut USB3
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BartekK" jifpmm$pbk$...@m...internetia.pl

    > A czy ta karta (dodatkowa) usb3.0 nie ma przypadkiem złącza dodatkowego zasilania
    (jak do dysku)? Czy jest tam wpięta wtyczka z
    > zasilaniem?

    Jest wpięta w dziurę ExpressCard -- stamtąd bierze zasilanie.
    Ale (jak być może rozumiem źle) bierze ona 3 V i nie więcej,
    niż 2 waty. Ileś z tego zabierze sobie, ileś zamieni na 5V,
    które da dyskowi podłączonemu do tej karty via jej USB3. Te
    5V można połączyć równolegle (jest do tego stosowny przewód)
    z zewnętrznymi 5voltami, ale (oczywiście?) to połączenie karty
    już nie nakręci -- nie da jej dodatkowego zasilania.

    > Dobrze dociśnięta itd?

    Raczej tak.

    > Bo taki objaw dają karty usb3.0 które nie są zasilane dodatkowym zasilaniem. Przy
    większym poborze prądu - znika cała karta z
    > systemu,

    I tak chyba jest.

    > lub znika i się pojawia w kółko.

    Można i takie coś zauważyć, ale raczej bardzo rzadko.

    > Karta nie daje rady być zasilana i zasilać jeszcze startujący dysk, gdy ma napięcie
    wyłącznie z PCIe x1

    Próbowałem rozkręcać dysk z USB2, grzać go wstępnie, ;)
    aby brał mniej amperów -- ale nic z tego. Rozkręcony
    podłączałem do USB3 -- i klapa.

    Podłączanie dysku skutkuje znikaniem tego czegoś

    ASMedia XHCI Controler

    z Menadżera urządzeń.

    -=-

    Karta, którą kupiłem, ma jeszcze eSATA obok tego USB3,
    ale już ktoś zauważył, że to nie SATA a SATA_via_USB3,
    co ja zdaję się potwierdzać.

    Czy eSATA także odmówi posłuszeństwa -- trudno zgadnąć,
    ale być może karta zostanie tylko breloczkiem. :)

    Być może podłączenie via USB3 zewnętrznego dysku zasilonego
    jeszcze wydajniejszym zasilaniem dałoby dobry efekt -- na
    razie jest zasilany z dwóch gniazdek USB2 netbooka i z tej
    karty siedzącej wewnątrz notebooka. Jedno netbookowe gniazdo
    USB2 powinno dać dostatecznie dużo mocy, dlatego raczej
    nadzieja płonna.

    _______
    .------------------------.----------------[2.5"HDD]
    | |
    | .------------------. |
    | | | |
    _|___|_ _|_|____
    [netbook] [notebook]

    Oba komputery są spięte -- zasilanie z USB2 netbooka podawane jest
    (okrągłą wtyczką koncentryczną) do karty w notebooku -- wewnętrznym
    przewodem. Przewód Y (zewnętrzny) bierze zasilanie z netbookowego
    USB2 i z karty. Pozostałe porty USB2 notebooka nie są obciążone.

    USB3 @ eSATA <---- tak wygląda ta karta; @ to gniazdko do którego
    można podpiąć dołączony przewód zakończony
    z jednej strony wtyczką USB2, z drugiej zaś
    strony koncentryczną (okrągłą, bo nie do
    końca koncentryczną; taką, jakie bywają
    w różnych ładowarkach) wtyczką.

    Być może dysk obciąża wyjście tak mocno, że zasilanie karty siada.
    Być może trzeba go podłączyć przewodem sygnałowym, ale pozbawionym
    żyłek (czy raczej jednej żyłki -- +5V) zasilających? Musiałbym chyba
    taki przewód wykonać samodzielnie. (wyrywając styk zasilania z wtyczki
    płaskiej USB?)

    -=-

    Jeśli tak -- to tak zwana bomba!!! ;)

    Dzięki za podpowiedź. :) Zobaczę, czy jest trafiona.
    Prowizorycznie zakryję styk +5V w płaskiej wtyczce wsuwanej do USB3.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2012-02-27 13:14:14
    Od: BartekK <s...@N...org>

    > Jest wpięta w dziurę ExpressCard -- stamtąd bierze zasilanie.
    Myślałem że to PC-zwykły, nie laptop. W laptopie jest z zasilaniem
    jeszcze gorzej, jak widać:

> [...]
    > z zewnętrznymi 5voltami, ale (oczywiście?) to połączenie karty
    > już nie nakręci -- nie da jej dodatkowego zasilania.
    Bez tego dodatkowego podłączonego kabelka (dodatkowe +5v) nie ma prawa
    dobrze działać z dyskami zewnętrznymi. A nawet z nim - bywa różnie (jak
    widać)

    > Być może dysk obciąża wyjście tak mocno, że zasilanie karty siada.
    Zdecydowanie to.

    I tu widzimy kolejną "zaletę" użytkowania laptopów/netbooków/notebooków.
    Przecież "któż dzisiaj modyfikuje komputer, kupuje się i używa, przecież
    laptopy mają wszystko czego potrzeba!"... A jak przychodzi do głupiego
    podłączenia dysku zewnętrznego - to albo trzeba dyski z oddzielnym
    zasilaczem (i nici z mobilności i braku worka kabli, tak ładnie
    wyglądającej w marketingowych folderach), albo są jaja jak wyżej.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 23. Data: 2012-02-27 13:25:58
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > zasilaczem (i nici z mobilności i braku worka kabli, tak ładnie
    > wyglądającej w marketingowych folderach), albo są jaja jak wyżej.

    Eee tam... kupisz gówno to masz z tego gówno :)
    Należy używać zapomnianego przez niektórych mózgu.

    --
    marfi

  • 24. Data: 2012-02-27 13:31:57
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    BartekK nabazgrał(a):

> [...]
    > zasilaczem (i nici z mobilności i braku worka kabli, tak ładnie
    > wyglądającej w marketingowych folderach), albo są jaja jak wyżej.

    Coś pan bredzisz ....

    Laptopy SONY, HP, DELL, ACER, TOSHIBA bez problemu mi działały z każdym
    dyskiem zew. bez żadnych ekstra dodatkowych kabelków czy zasilaczy.

  • 25. Data: 2012-02-27 13:34:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris" jifp0j$9ie$...@i...gazeta.pl

    > Zaletą kabla Mini USB 2.0 jest jeszcze to że pasuje do większości nowych telefonów
    i może służyć np. jako ładowarka :) jeden kabel
    > a ile korzyści ...

    Błogosławieni, którzy nie liczą na to, że tym kablem można zasilać.
    Ta wtyczka (mini USB) ma 5 pinów, wtyczka prostokątna (chyba nazywają
    ją USB typu A) ma tylko 4 piny. Z 5 pinów można uzyskać 4 piny nie
    tylko poprzez proste:

    -- zignorowanie jednej żyłki czy jednego pinu
    -- zmostkowanie masy z pinem dodatkowym
    -- zmostkowanie +5V z pinem dodatkowym

    ale także na wiele innych sposobów.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2012-02-27 13:38:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "marfi" <marfi @bb.onet.pl> 4f4b8493$0$26696$6...@n...neostrada.pl

    > Eee tam... kupisz gówno to masz z tego gówno :)
    > Należy używać zapomnianego przez niektórych mózgu.

    Odwrotnie -- dobry notebook nie daje dowolnie dużo prądu,
    ale ogranicza go. Tak zwane gówniane notebooki dają mocy
    tyle, na ile zasilacz pozwala. W razie przeciążenia -- fajczą się.

    IMO po prostu ExpressCard jest już przestarzała i niepotrzebna.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2012-02-27 13:41:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris" jig0ke$31u$...@i...gazeta.pl

> [...]

    > Laptopy SONY, HP, DELL, ACER, TOSHIBA bez problemu mi działały z każdym dyskiem
    zew. bez żadnych ekstra dodatkowych kabelków czy

    Podłączałeś te dyski via ExpressCard?
    I były to dyski USB2 łączone do gniazdek USB#?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2012-02-27 13:46:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BartekK" jifvkb$pgf$...@m...internetia.pl

    > Myślałem że to PC-zwykły, nie laptop. W laptopie jest z zasilaniem jeszcze gorzej,
    jak widać:

    IMO znacznie gorzej. Cały notebook bierze ze 40 watów w porywach.

    > Bez tego dodatkowego podłączonego kabelka (dodatkowe +5v) nie ma prawa dobrze
    działać z dyskami zewnętrznymi. A nawet z nim - bywa
    > różnie (jak widać)

    > Zdecydowanie to.

    Postaram się zakleić +5V we wtyczce, którą wepnę do karty.
    Dysk zasilę z innego komputera.

    Ja już raczej desktopa nie kupię.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2012-02-27 14:01:43
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Eneuel Leszek Ciszewski nabazgrał(a):

> [...]
    > tylko poprzez proste:
    > -- zignorowanie jednej żyłki czy jednego pinu

    Ale o co chodzi ??

  • 30. Data: 2012-02-27 14:02:48
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Eneuel Leszek Ciszewski nabazgrał(a):

    > "Chris" jig0ke$31u$...@i...gazeta.pl
    > Podłączałeś te dyski via ExpressCard?

    Sorry nie doczytałem, podpinane pod USB 2.0 w laptopach.

    > I były to dyski USB2 łączone do gniazdek USB#?

    Dyski USB 2.0/3.0 różne.