  • 12. Data: 2012-02-27 00:07:38
    Temat: Re: drut USB3
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafal Lukawski" jidu9t$m2c$...@u...news.interia.pl

    > a) dysk USB2 wpinasz kablem USB2 z tego wzgledu, iz po stronie
    > dysku jest zazwyczaj wtyczka/gdniazdo specyficzne dla USB2.0 (mini B)

    Wtyczka miniUSB3 jest większa od wtyczki miniUSB2?
    Poniżej jest zwykły USB2 mimo tego, że niebieski?

    http://www.dealextreme.com/p/usb-5-pin-data-charging
    -cable-20cm-28983

    > b) do gniazda USB3.0 /w pc/ mozesz wpinac kable/urządzenia
    > USB1.1, USB2.0, USB3.0 - co Ci wpadnie w ręce.

    A jeśli dysk z USB2 wpięty drutem USB2 do gniazdka USB3 nie chodzi
    (kręci dobrze -- najwyraźniej nie brak mu mocy, ale nie jest
    widziany przez system) to co to znaczy? Ten dysk podłączony
    tym drutem do USB2 jest widoczny poprawnie. Z innymi dyskami
    jest tak samo. Natomiast czytnik kart SDHC, karta WiFi,
    telefon komórkowy -- to wszystko jest widziane poprawnie.

    Czytnik SDHC chodzi 0 10% szybciej, gdy jest wpięty do
    USB3 niż wtedy, gdy jest wpięty do USB2.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 11. Data: 2012-02-27 00:07:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

  • 13. Data: 2012-02-27 06:16:03
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-02-27 00:59, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Rafal Lukawski" jidu9t$m2c$...@u...news.interia.pl

    > Wtyczka miniUSB3 jest większa od wtyczki miniUSB2?

    One są zupełnie inne - hint: USB3.0 micro-B:
    http://gadgetcircuits.com/usb-pinout (IMHO micro-B to jakaś tragedia -
    zbyt delikatne)

> [...]
    > jest tak samo. Natomiast czytnik kart SDHC, karta WiFi,
    > telefon komórkowy -- to wszystko jest widziane poprawnie.

    Powinien działać, więc to IMHO coś specyficznego w danej konfiguracj
    (takie konfiguracje sprawdzałem)

    > Czytnik SDHC chodzi 0 10% szybciej, gdy jest wpięty do
    > USB3 niż wtedy, gdy jest wpięty do USB2.

    Jeżeli ograniczeniem nie jest przepustowość, trzebaby się wgryżć w
    protokół i znaleźć obszary, które mogą powodować szybszą komunikacje
    (być może owe USB3.0 w danym sprzęcie jest bardziej kompatybilne z
    USB2.0 niż samo USB2.0 ;))

  • 14. Data: 2012-02-27 06:18:25
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-02-27 01:07, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    >
    > Wtyczka miniUSB3 jest większa od wtyczki miniUSB2?
    > Poniżej jest zwykły USB2 mimo tego, że niebieski?

    Dla dziewczyny może być i różowy, końcówki USB3.0 masz tu:

    http://gadgetcircuits.com/usb-pinout

  • 15. Data: 2012-02-27 10:32:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafal Lukawski" jif72v$ri$...@u...news.interia.pl

    > One są zupełnie inne - hint: USB3.0 micro-B:

    Już wiem.

    > http://gadgetcircuits.com/usb-pinout (IMHO micro-B to jakaś tragedia - zbyt
    delikatne)

    Całkiem tanio (kosztem wiadomej karty) nabyłem tę
    wiedzę -- USB raczej ;) biegnie donikąd? :)
    Użyje mniej drasrtcznych słów -- już wiem dlaczego,
    USB3 nie jest chętnie montowany w nowych notebookach

    To jest tragedia. :)

    > Powinien działać, więc to IMHO coś specyficznego w danej konfiguracj (takie
    konfiguracje sprawdzałem)

    No, to u mnie nie działa.

    W Menadżerze urządzeń jest ASMedia XHCI Controler.
    Gdy podłączam dysk USB2 do gniazdka USB3 -- to coś znika.

> [...]
    znaleźć obszary, które mogą powodować szybszą
    > komunikacje (być może owe USB3.0 w danym sprzęcie jest bardziej kompatybilne z

    Szkoda, że nie mam pod ręką żadnego szybkiego czytnika kart na USB ani szybkiej
    Penflaszki.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2012-02-27 10:51:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafal Lukawski" jif77a$ri$...@u...news.interia.pl

    -cable-20cm-28983

    > Dla dziewczyny może być i różowy, końcówki USB3.0 masz tu:

    > http://gadgetcircuits.com/usb-pinout

    Tak, już wiem. O tym nawet napisano, że ten ma tylko 5 pinów,
    podczas gdy USB3 ma o kilka drutów więcej. Gdzieś napisano,
    że ma o 5 więcej niż USB2 (czyli razem 9) ale jakoś tych
    dodatkowych 5 nie doliczyłem się.

    Obawiam się, że USB3 może mieć przed sobą przyszłość podobną
    do tej przyszłości, jaką miały przed sobą VESA Local Bus,
    czy piętrowa ISA64. (z dwoma rzędami styków -- jeden rząd
    nad drugim)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2012-02-27 11:21:54
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Eneuel Leszek Ciszewski nabazgrał(a):

> [...]
    > do tej przyszłości, jaką miały przed sobą VESA Local Bus,
    > czy piętrowa ISA64. (z dwoma rzędami styków -- jeden rząd

    Zaletą kabla Mini USB 2.0 jest jeszcze to że pasuje do większości nowych
    telefonów i może służyć np. jako ładowarka :) jeden kabel a ile korzyści ...

  • 18. Data: 2012-02-27 11:33:05
    Od: BartekK <s...@N...org>

    > No, to u mnie nie działa.
    >
    > W Menadżerze urządzeń jest ASMedia XHCI Controler.
    > Gdy podłączam dysk USB2 do gniazdka USB3 -- to coś znika.
    A czy ta karta (dodatkowa) usb3.0 nie ma przypadkiem złącza dodatkowego
    zasilania (jak do dysku)? Czy jest tam wpięta wtyczka z zasilaniem?
    Dobrze dociśnięta itd?
    Bo taki objaw dają karty usb3.0 które nie są zasilane dodatkowym
    zasilaniem. Przy większym poborze prądu - znika cała karta z systemu,
    lub znika i się pojawia w kółko. Karta nie daje rady być zasilana i
    zasilać jeszcze startujący dysk, gdy ma napięcie wyłącznie z PCIe x1

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 19. Data: 2012-02-27 12:46:50
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-02-27 11:51, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > do tej przyszłości, jaką miały przed sobą VESA Local Bus,
    > czy piętrowa ISA64. (z dwoma rzędami styków -- jeden rząd

    USB3.0 ma dwie zalety:
    a) podpinasz /przynajmniej z definicji/ dowolne urzadzenie USB2.0 na
    kabelku USB2.0
    b) koncowka USB3.0 Type A (to taka sama jak od strony komputera) wydaje
    sie najrozsadniejszym wyborem. Po pierwsze mocowanie jest znacznie
    solidniejsze niż w tych micro (szczegolnie ze kabelek jest dosc
    sztywny), po drugie kilku producentow produkuje obudowy na dyski, ktore
    zamiast micro maja wlasnie TYpe A

  • 20. Data: 2012-02-27 13:02:02
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-02-27 11:32, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > Użyje mniej drasrtcznych słów -- już wiem dlaczego,
    > USB3 nie jest chętnie montowany w nowych notebookach

    WIesz, od strony Komputera (NB/PC) USB3.0 niczemu nie przeszkadza,
    gniazdo ma standardowa wielkosc TYpe A i nie spotkalem sie z tym by nie
    dzialalo z USB2.0. Chipy moga byc nieco drozsze od dosc popularnego
    USB2.0, wiec montuja owszem, ale w troche drozszych NB. To nie tylko
    kwestia predkosci ale i pradow, wiec pare dolcow zawsze na port USB3.0
    moze wiecej wyjsc..

    Od strony peceta najlepiej jak ma juz na plycie wyprowadzone z TYlu /te
    sa najstabilniejsze/ co do innych, to tez musisz kupic obudowe, ktora z
    przodu obsluguje USB3.0 ze specjalnymi kabelkami do plyty.

    Prawde mowiac USB3.0 najwiekszy sens obecnie ma w przypadku HDD, dla
    chyba wszystkich innych urzadzen wystarcza USB2.0.

    Kiedys siade i poszukam dlaczego wymyslili takie tragiczne wtyczki dla
    urzadzen peryferyjnych, przeciez to zlamac mozna raz-dwa