    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: drożejąca ropa
    Date: Wed, 23 Nov 2011 15:20:17 +0100

    Użytkownik "kamil" napisał w wiadomości grup
    On 23/11/2011 12:02, J.F wrote:

    >Zbiegające się zazwyczaj z datą wprowadzenia nowych regulacji. I
    >pozwalające tak dobrze oszacować zasoby, że w ciągu miesiąca ich
    >ilość wzrasta o 100% (jak w Wenezueli cztery lata temu).
    >Tak, czołg mi jedzie.

    No wiesz, zlecili, poczekali, podsumowali ... w koncu producentowi
    raczej nie zalezy na zawyzaniu zasobow.

    >Firma ropy nie ma, ropę ma kraj. Firma dostaje od kraju koncesję.

    Nie wiem jak w USA, ale u nas po pobieznym przejrzeniu ustawy to jest
    tak:
    a) firma wystepuje o koncesje poszukiwawcza ... i raczej ja dostanie,
    b) jak dostala i cos znajdzie, to ma pierwszenstwo w koncesji
    wydobywczej.

    I niespecjalnie jest miejsce na sprzeciwy kraju. No chyba ze
    negocjacjach o wysokosci oplaty.
    Co by bylo jak najbardziej uzasadnione, zeby kraj nie sprzedawal
    swoich surowcow zbyt tanio, nawet jak sa trudno dostepne ... ale zycie
    zyciem :-)

    J.