    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: droga rowerowa a pierwszeństwo
    Date: Tue, 2 Oct 2018 19:29:01 +0200

    W dniu 01.10.2018 o 23:12, Marek S pisze:

    > Jak dla mnie wariant #2 jest bezsprzecznie lepszy i dla mnie jako
    > rowerzysty i dla mnie jako kierowcy. Jako pieszy - pomarudzę trochę, że
    > muszę 1 krok w bok zrobić by obejść auto. Zbyteczna utrata kalorii :-D

    Tak robią z innych powodów - piesi łażą najkrótszą drogą bez względu jak
    poprowadzisz scieżkę, więc łaziliby po ścieżce. Po drugie (i ważniejsze)
    jak masz odsuniętą DDR to masz większą szansę zauważyć rowerzystę, który
    jest szybszy od pieszego.

    > Z tego rozwiązania też korzystam w Gdyni. Szczerze mówiąc - dla mnie to
    > dość koszmarne rozwiązanie. Kierowca skręcający musi przeciąć DDR. Aby
    > nie potrącić rowerzysty musi oglądać się do tyłu i jednocześnie do
    > przodu by nie wpakować się w pieszych.

    Tak też musi, tylko jak ma DDR zaraz obok, to jest bardziej skłonny
    spodziewać się na niej rowerzystów - tym bardziej jak chwilę wcześniej
    go wyprzedzał.

    > pomalowano DDR na czerwono. Ustawiano i likwidowano słupki na następnym
    > skrzyżowaniu. Jeden wielki eksperyment.

    Do niedawna w ogóle idea DDR była dla wielu eksperymentem. Wielu do tej
    pory nie ogarnia.

    Shrek