eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykledroga hamowania motocykla › Re: droga hamowania motocykla
  • Data: 2009-07-28 09:56:26
    Temat: Re: droga hamowania motocykla
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 28 Lip, 10:37, Kuczu <q...@g...com> wrote:

    > >> I tu sie bede spierac. Wez 250 kg turystyczny motocykl i zdemontuj mu
    > >> jedna tarcze. Zapewniam Cie ze droga hamowania wzrosnie dosyc
    > >> drastycznie.
    >
    > > Dlaczego?
    >
    > A nie wiem, sprobuj :)


    ze "szkolnych" wzorow

    s=v*t-(a*t^2)/2 a=v/t otrzymujemy

    s=v^2/(2*a) czyli droga hamowania nie zalezy od masy (co pi razy oko
    widac porownujac droge hamowania moto ~250kg z samochodem ~2.5tony)
    przyjmujac jakies sensowne opoznienie mozna sobie policzyc...
    (powiedzmy ok. 8m/s2, 10 to absolutny max dla opon o wsp. tarcia ok.1)

    przy jednokrotnym hamowaniu z predkosci rzedu 80km/h to raczej nic sie
    nie zmieni.
    co do zmiany 2 tarcz na jedna - powierzchnia tloczkow spadnie o
    polowe, sila na tych pracujacych bedzie 2 x wieksza wiec i tak raczej
    kolo da sie zablokowac - czyli da sie hamowac tak samo efektywnie...

    problem bedzie przy czestym hamowaniu lub z duzej predk., bo na tej
    tarczy wydzieli sie 2x wiecej ciepla, czyli latwiej zagotowac plyn/
    spalic klocki...

    WS

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: