  • Data: 2012-01-20 11:05:00
    Temat: Re: draw_state
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > wychodziloby ze sa dwa mechanizmy
    >
    > scene_st --draw--> draw_st
    > draw_st --render--> window_st
    >
    > (zaczalem sie nad tym zastanawiac wczesniej
    > myslac o podziale modulowym)
    >
    > tak wogole to oprocz scene state i draw state
    > mozna dorzucic input_state (czyli np tablice
    > klawiszy klawki z ich stanami itp)
    >

    > module main;
    >
    > import windows,
    > input, blitter, hud,
    > dogs, bulls, crockodiles,;
    >

    > void main()
    > {
    >
    > // setup

> [...]
    jest to maly szok ale jest to tez ciekawe,

    ciagle mam za to problem z modulami do instancjonowania
    (pisalem o tym juz kiedys w watku pt tablice modułów)
    (mozna tez nazwac dla uproszczenia 'modulami abstrakcyjnymi')

    problem objawia sie wieloma aspektami na raz, poki co
    wymyslilem ew by przemyslec muduly z funkcami
    oprogramowywujacymi nie instancje tylko definicje

    cos w stylu

    module Bird;
    imports map;

    struct Bird { float x,y,a,v,h,dirx,diry; };

    void init()
    [
    }

    void rotate()
    {
    }

    enum observe(float x, float y, float radius)
    {
    mab return_agents_at_place(x,y,radius);
    }

    void move()
    {
    float nx+=Bird.v*Bird.dirx;
    float ny+=Bird.v*Bird.diry;

    if(bird observe_place(nx,ny, 10) == 'nothing')
    map move_bird(nx,ny);
    }

    act()
    {
    move();
    }

    module birdss;
    imports Bird;

    Bird bird[100];

    move()
    {
    for(int i=0; i<lenght of(bird); i++)
    {
    if(bird[i].enabled
    bird[i] move();
    }

    }

    ale jest tu pare drobiazgow w kwestii -

    (tymczasem bardzo wyraznie widze w jakiej dennej
    formie fizycznej jestem (niby kosci po kleszczu
    bola w czesci mniej ale moja forma fiz i tak
    jest ekstremalnie beznadziejna, i nie mam pomyslu
    jak sie podciagnac )