  • Data: 2008-11-13 08:40:59
    Temat: Re: dorobic jako ISP
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 12 Nov 2008 21:01:57 +0100, "Wasyl" <w...@o...pl> wrote:

    >kwestiach, przyznam ze obecnie serwerownia nie jest klimatyzowana,
    >jest natomiast w budynku ze scianami o grubosci 90cm i mieści sie od strony
    >polnocy
    >wiec nigdy słonce sie tam nie "opiera",
    >trzymam tak swoje serwery juz dobre kilka lat i nic sie nie dzieje (moze
    >malo przekonywujace:) ),
    >jestem oczywiscie skłonny zainwestowac w jakas klime

    Taki przykład: serwerownia w pomieszczeniu ~24m^2. 8-9 serwerów w
    jednej szafie 44U (róznych od 2xPIII 1,2 do 4xOpteron
    czterordzeniow). Do tego 2 stacje robocze. Routery, switche, KVM,
    bateria UPS-ów, rejestrator sytemu kamerowego, centralka telefoniczna
    i ekspres ciśnieniowy do kawy ;-) Troche pierdółek typu dysk NAS,
    drukarka laser, skaner, ładowarki do komurek. Czasowo 1-2 ludzi. Też
    grube ściany bez bezpośrednego operowania słońca. Przy mniejszej
    ilosci sprzętu (4-5 serwerów) zimą nie było potrzeby grzania. Latem
    robił sie problem - przy ~25 stopniach na zewnątrz w środku bywało
    50-55 stopni. Klima niezbędna. Do tego jakieś czujniki alarmowe
    wzrostu temperatury. To tak jeśli chodzi o praktykę w grzaniu.

    >jesli chodzi o prad to obecnie mam jednego dostawce pradu ale
    >w przeciagu 2 miesiecy bede mial prąd od niezaleznego innego dostawcy
    >(nie zartuje) obecnie serwery podtrzymywane są przez upsy APC
    >w przypadku dlugiej przerwy (w przeciagu ostatnich kilku lat wystapila jedna
    >8h i chyba jedna ok 5h)

    Jeśli masz 2 niezależne źródła zasilania to zastanów się nad
    automatyką do przełaczania źródeł. Ja mam też zasialnie z 2
    neizależnych podstacji. Całkowicie przypadkowo okazało się że stary
    budynek jest tak zasilany wiec to wykorzystałem. Przy zaniku zasilania
    na łączu głównym w ~0,6s następuje przełączenie na zapas. Mogę prz tym
    dowolnie zdefiniować które łącze jest podstawowe a które jest zapasem.
    Agregatu akurat nie mam ale w ja nie mam tu cudzych maszyn a UPS-y są
    obliczone na ~4,5-5h podtrzymania.

    Zdrówko