    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: dorabianie kluczyków
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Date: 21 Sep 2014 06:59:35 GMT

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Uogólnianie i generalizacje sugerują że o każdym takie masz zdanie.
    > To tak jak mówienie Murzyni to czy tamto, albo kobiety to czy tamto.
    > Prawda jest taka, że każdy człowiek ma inny charakter, inne zdolności
    > i inne motywacje - uogólnianie jakiejś cechy na całą grupę ludzi
    > jest zwykle niewłaściwe i po prostu grubiańskie.

    Reasumując nie mam prawa ocenic lekarzy jako grupy? Ocenić polityki jaką
    prowadzą jako grupa, ocenić PR jaki sobie stworzyli?

    > A nie powinno być.

    Dlaczego?
    Staram się sam wykonywać swoją pracę najlepiej jak potrafię ale przeciez
    nie mam wpływu na to, ze w moim zaweodzie beda sie pojawiały jakies czarne
    owce.
    Pytanie jaka jest ich ilość i jakie proporcje.
    Kogutek słusznie podał przykład błędów lekarskich i problemów z ich
    ujawnianiem bo lekarze "trzymają sie razem". Nie mam prawa ocenic takich
    sytuacji jako naganne?
    Problem z lewymi zwolnieniami lekarskimi - nie mam prawa pcenic tego jako
    naganne?
    Jest wielu lekarzy oszustów, wielu swietnych lekarzy ale to co ich łączy to
    ciągłe narzekanie, ze za mało zarabiają podczas kiedy doskonale wiemy, ze
    zarabiają grubo powyzej przecietnej. Tak, wiem, za granicą zarabialiby
    lepiej. Ale to dotyczy przeciez praktycznie wszystkich zawodów...

    > U mnie w robocie ludzie z produkcji jeżdzą mercedesami i lexusami.
    > A ja, inżynier, 10 letnią hondą :-) Nie oceniaj po samochodach
    > na parkingu bo nie wiesz nawet czy to nie Lexusy pielęgniarek :-)
    > Coś w tym jest że im ktoś biedniejszy tym bardziej chce się
    > oplakatować samochodami aby sprawiać wrażenie bogatego.

    U Ciebie jest inaczej - to juz ostatnio ustaliliśmy.
    Natomiast "u nas" wiem o czym mówię.

    > Ale i to nieprawda bo znam lekarzy którzy mają biedne auta,
    > pomykają jakimś fiacikiem z Pogotowia na Przychodnię dwa
    > etaty odwalić a i tak na auta kasy nie wydają bo ich to nie bawi...

    Zgoda. Dlatego własnie pisze ogólnie o społecznosci lekarskiej a nie, że
    kazdy lekarz...