  • Data: 2014-09-21 18:43:55
    Temat: Re: dorabianie kluczyków
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    news:XnsA3AF55997585Abudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

    > Reasumując nie mam prawa ocenic lekarzy jako grupy?
    > Ocenić polityki jaką
    > prowadzą jako grupa, ocenić PR jaki sobie stworzyli?

    Po pierwsze - nikt Ci nie odbiera prawa do robienia błędu...
    Ani prawa do wypowiadania się autorytatywnie o czymś
    na czym się nie znasz :-)

    Po drugie - lekarze tak jak rolnicy czy mechanicy lub taksówkarze
    to indywidualni ludzie. Są dobzi, są źli, są łagodni, są nerwowi,
    są staranni, są niechluje - oczywiście łączą ich pewne podobieństwa
    ale warto też widzieć różnice między nimi.
    Tak jak różni są mechanicy samochodowi i z pewnością znasz
    kogoś, komu nie pozwoliłbyś wymienić świecy w swoim aucie
    to napewno znasz kogos, komu pozwoliłbyś przeorać całą
    skrzynię biegów i przy okazji zrobił remont silnika...
    Tak samo wśród lekarzy są ludzie różni.

    Po trzecie - mała grupa lekarzy prowadzi jakąkolwiek "politykę".
    Reszta (pewnie większość) niewiele ma do gadania i jedzie na fali.

    > Dlaczego?
    > Staram się sam wykonywać swoją pracę najlepiej jak potrafię ale przeciez
    > nie mam wpływu na to, ze w moim zaweodzie beda sie pojawiały jakies
    > czarne owce.

    I nie przeszkadza Ci ani trochę, że ktoś Ci przyklei taką niezasłużoną
    etykietkę czarnej owcy?

    > Pytanie jaka jest ich ilość i jakie proporcje.

    Masz jakieś dane statystyczne? Czy powielasz obiegowe opinie/plotki?

    > Kogutek słusznie podał przykład błędów lekarskich i problemów z ich
    > ujawnianiem bo lekarze "trzymają sie razem". Nie mam prawa ocenic
    > takich sytuacji jako naganne?

    Słuchaj kogutka a dobrze na tym wyjdziesz :-)))))

    > Problem z lewymi zwolnieniami lekarskimi - nie mam prawa
    > pcenic tego jako naganne?

    Jak najbardziej masz prawo oceniać konkretne zachowania jako naganne.
    Nie mów jednak że wszyscy lekarze są tacy sami. Bo nie są.
    Tak samo jak nie są wszyscy mechanicy tacy sami.

    > Jest wielu lekarzy oszustów, wielu swietnych lekarzy ale to co ich łączy
    > ciągłe narzekanie, ze za mało zarabiają podczas kiedy doskonale wiemy, ze
    > zarabiają grubo powyzej przecietnej. Tak, wiem, za granicą zarabialiby
    > lepiej. Ale to dotyczy przeciez praktycznie wszystkich zawodów...

    Znowu - nie masz pojęcia ile zarabiają wszyscy lekarze. Zgadza się?
    Lekarze tak jak mechanicy, tak jak technicy - czasem mają smykałkę do
    biznesu, czasem jej nie mają. Więc czasem będą zarabiać, czasem nie...

    Wszyscy w Polsce i poza nią "narzekają" bo każdy chciałby zarabiać więcej.
    Taka jest u nas kultura - jak nie narzekasz to wiesz, że będą Ci zazdrościć.
    Więc narzekasz aby się skumplować w biedzie z innymi, no nie?

    Jestem pewny, że i Ty chciałbyś zarabiać dwa razy tyle ile dziś zarabiasz.

    > U Ciebie jest inaczej - to juz ostatnio ustaliliśmy.
    > Natomiast "u nas" wiem o czym mówię.

    W Polsce generalnie wszyscy kupują samochody za drogie
    aby się "popisać" i "pokazać"? :-)

    > Zgoda.
    > Dlatego własnie pisze ogólnie o społecznosci lekarskiej a nie, że
    > kazdy lekarz...

    Ciągle nie rozumiesz tego, że pisząc o "społeczności lekarskiej"
    właśnie piszesz o lekarzach ogólnie, a więc o wszystkich lekarzach.
    Pisz o tych konkretnych którzy wiesz że piszą lewe zwolnienia,
    o tych konkretnych którzy wiesz na 100% że wzięli łapówkę za
    łóżko w szpitalu itp, itd... bez uogólniania na wszystkich bo to nie fair.