  • 61. Data: 2016-12-09 17:52:15
    Temat: Re: domaga się zaostrzenia przepisów drogowych.
    Od: masti <g...@t...hell>

    SW3 wrote:

    > A nie jest przypadkiem tak, że tam gdzie pieszy ma pierwszeństwo na
    > przejściu to po prostu jest bardzo mało przejść?

    mówisz, że w niemczech jest mało przejść?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 62. Data: 2016-12-09 18:13:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    SW3 wrote:
    >mówisz, że w niemczech jest mało przejść?

    To moze nie jest dobry przyklad ... ale policz ile przejsc bez swiatel
    zobaczysz
    https://www.youtube.com/watch?v=16dslPUGTTY
    https://www.youtube.com/watch?v=2LXwr2bRNic
    https://www.youtube.com/watch?v=kv0N7FM-fxc

    Mozna tez od drugiej strony
    https://www.youtube.com/watch?v=LQbVxoho9wU

    J.

  • 63. Data: 2016-12-09 18:31:59
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    > A później
    > zaczęli majstrować przy przepisach i mamy to guano. Całe reguły ruchu
    > powinny się zmieścić na kartce A4.

    I na tej kartce powinno być napisane, że pieszy ma pierwszeństwo na
    przejściu.
    ---
    Czemu niby miałoby tak pisać ? Piechtochody mają przepuszczać samochody tak
    jak samochody przepuszczają pociągi. Jedynie w sytuacji zagrożenia należy
    zrobić wszystko co się da by nikt nie ucierpiał.

  • 64. Data: 2016-12-09 18:56:57
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "SW3"

    > A pierwszy patrol któremu przyjdzie do głowy suszyć tam gdzie
    > teoretycznie będzie 50 wysłać do konrtolowania ustawienia świateł w nocy
    > w deszczy i na mrozie na dwa tygodnie i po problemie.

    Ale kto ma wysyłać? Ten sam co im kazał suszyć?

    Niestety zostawianie pułapek z nadzieją, że policja będzie się kierować
    zdrowym rozsądkiem i ich nie wykorzysta, nie jest najlepszym rozwiązaniem.
    Najprościej byłoby chyba wpisać do ustawy, że podwyższenie prędkości nie
    jest odwoływane przez skrzyżowanie jeśli się jedzie na wprost (potencjalny
    problem z interpretacją "na wprost" gdy np. główna droga jest lekko po
    łuku ale w większości przypadków by to pomogło).
    ---
    Ale czemu tylko na wprost ?

  • 65. Data: 2016-12-09 19:17:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.12.2016 o 17:03, J.F. pisze:

    > O 3 nad ranem tez ?

    O trzeciej nad ranem również +/- pół godziny. Skąd by tam był korek w nocy?

    ,75y,345.96h,73.03t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQtsqHC2jJQPC
    lzl1lrn7PQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    > No i jak kierowca bedzie nizej, do zakretu pusto, za zakretem troche
    > barierka przeslania i wypadek gotowy :-)

    Mówię ci, że trę dupą po asfalcie, a jednak widzę.

    > Jak stoja, to nie ma wyprzedzania, tylko omijanie.

    Ale jak już tylko wolno się toczą....

    > Ale jak zwalniaja przed korkiem, to solidarnie zwalniasz z nimi :-)

    Tam jest zwykle w godzinach szczytu korek jakieś 5km/h. Cały czas się
    toczy, ale raczej nie stoi (świateł nie ma).

    > Ale ... mowa o znaku "niebezpieczny zakret", ktorego tam nie widze ?
    > W wielu przypadkach nie zabrania wyprzedzania.

    To się przyjrzy - znak jest. I kiedy nie zabrania wyprzedania?

    Shrek

  • 66. Data: 2016-12-09 19:20:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.12.2016 o 14:56, SW3 pisze:

    > Można tez próbować upraszczać prawo przez jego upraszczanie :)

    No właśnie nie można. Nie da się prosto, logicznie i którko wprowadzić
    70 na całym takim węźle. Po prawdzie jak będziesz miał doczynenia z
    sabotażystami zdrowego rozsądku, to nie da się i w bardziej
    skomplikowany sposób.

    Shrek

  • 67. Data: 2016-12-09 19:23:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.12.2016 o 13:40, SW3 pisze:

    > Więc jak pieszy stoi to nie trzeba mu ustępować?

    Teraz teoretycznie nie trzeba (chyba że nagle ruszy).

    > No przez analogię to
    > jak najbardziej (nie ma zmuszania do zmiany kierunku ani prędkości) ale
    > chyba postulowałeś coś odwrotnego.

    Wtedy masz wysiąść z samochodu, włączyć awaryjne i siłą przeprowadzić na
    drugą stronę. Powtórzę pytanie - uważasz się za głupszego od Niemca czy
    Francuza?

    Shrek

  • 68. Data: 2016-12-09 19:25:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.12.2016 o 16:07, J.F. pisze:

    > U Niemcow jakos wielkiego szacunku dla pieszych nie zauwalem.

    Ja tam zauważyłem, że nie ma problemów z przejściem przez ulicę. Jak
    rzeczywiście zamierzasz przejść, to się zatrzymują.

  • 69. Data: 2016-12-09 19:26:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.12.2016 o 13:50, SW3 pisze:

    > Ano właśnie

    > Czyli w tym cywilizowanym świecie pieszy przechodząc przez jezdnię ma
    > jeszcze mniej praw niż w naszym niecywilizowanym .

    Ależ skąd - w cywilizowanym świecie na przejściu ma pierwszeństwo
    zawsze, a przejścia w naszym rozumienia (ma pierwszeństwo jak ktoś mu go
    łaskawie ustąpi) ma w każdym punkcie jezdni.

    Shrek

  • 70. Data: 2016-12-09 19:52:56
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    To moze nie jest dobry przyklad ... ale policz ile przejsc bez swiatel
    zobaczysz
    https://www.youtube.com/watch?v=16dslPUGTTY
    ---

    :-)
    Co to autostrada w środku miasta ?
    O, rowerami jadą po przejściu ?
    Wszyscy jadą, z lewej i my, ktoś nie zauważył czerwonego ?
    Motor zmienił pas bez sygnalizowania
    Przejazd na późnym żółtym
    Pieszy wtargnął na jezdnię
    Ja pierd... kolejny pieszy wchodzi na jezdnię między samochody
    Rowerzysta ruszył na czerwonym
    O, sygnalizował zmianę pasa, ale wjechał na chama
    O, na sygnale jedzie i nie widać by robili mu korytarz
    Co drugi bez świateł
    Jest przejście bez sygnalizacji :-)
    Widzieliście tego Smarta ?
    O ale fajny samochodzik stary, ile kosztuje takie cacko
    Znowu motor bez migacza
    I drugi z naprzeciwka
    Piesza wtargnęła, między samochody
    I kolejny pieszy na jezdni
    Dogoniliśmy nasz samochodzik
    Łał, kopyto ma
    O, pusty buspas, my posuwamy się zapchanym
    Na trawniku ktoś zaparkował dupą
    O k.. j.. reklamy w radiu, co za pustak jedzie samochodem i tego słucha :-)
    Co to, start-stop ?
    I znowu reklamy i Smart
    Przed nami ciągle ten starożytny samochodzik, teraz dopiero widzę, że
    kierownicę ma z prawej
    Koło zapasowe ma, ciekawe czy napompowane
    O piesza idzie sobie środkiem jezdni między samochodami, pustaczka ? :-)
    Oooo, piętrowy żółty autobus
    Co oni z tymi piętrowymi autobusami ?
    Jakieś korzenie chrzanu na zieleńcu rozdzielającym, dziwne
    Ale te drzewa na środku to nie mają najlepiej, powinni je przenieść do parku
    :-)
    Dobra, pół filmu przeglądnąłem, styknie
    Chodziło o przejścia, tak ?
    :-)