    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: domaga się zaostrzenia przepisów drogowych.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 8 Dec 2016 00:48:38 +0100

    Dnia Wed, 7 Dec 2016 17:04:27 +0100, EdekS napisał(a):
    > http://wyborcza.pl/1,97654,21075717,nowe-paragrafy-n
    a-drodze.html

    > Czarne punkty miały ostrzegać przed ryzykiem śmiertelnych wypadków tam,
    > gdzie było ich najwięcej. I co? Na widok tablic z liczbą ofiar więcej
    > kierowców przyspieszało, niż zwalniało, jakby demonstrując, że to nie ich
    > problem.

    Bo tak prawde mowiac ... wiele tych czarnych punktow stalo w
    miejscach, ktore nie wiadomo dlaczego mialyby byc niebezpieczne.

    > + Kto pod wpływem alkoholu lub narkotyków zabił albo ciężko ranił człowieka,
    > trafi do więzienia na co najmniej dwa lata. Kara nie będzie mogła zostać
    > zawieszona. Dziś to dziewięć miesięcy pozbawienia wolności, a wyrok do
    > jednego roku więzienia można zawiesić.

    Zaraz zaraz - jakie 9 miesiecy ?

    Za zabicie/spowodowanie smierci w wypadku drogowym kodeks przewiduje
    do bodajze 5 lat, a dla nietrzezwych wiecej, i sady nie znaja litosci.
    chyba, ze chodzi o tych "pod wplywem", czyli ponizej 0.5 promila.

    > + Wykroczenia będą się przedawniać nie po dwóch jak dziś, lecz po trzech
    > latach. Policja, prokuratura i sądy zyskają czas niezbędny, by skutecznie
    > karać ich sprawców.

    Taa, i wyciagac jakies zdjecia sprzed 3 lat.

    > Parol na łamiących przepisy kierowców zagięło także Ministerstwo Spraw
    > Wewnętrznych i Administracji. Przygotowany projekt przewiduje punkty karne
    > za przewinienia dotąd niekarane, takie jak: niewłaściwe wyprzedzanie, jazda
    > po pasach dla pieszych (było zero, ma być pięć punktów) bądź karane nie dość
    > surowo, jak nielegalne parkowanie w miejscu dla niepełnosprawnych (było 5
    > punktów ma być 7).

    Strasznie niebezpieczne, i ile zyc zaoszczedzi.

    > Najwięcej, bo aż 10 punktów karnych, dostanie recydywista
    > przyłapany na jeździe bez uprawnień odebranych za przekraczanie prędkości
    > lub jazdę po alkoholu. Co jeszcze?

    To tak jak dzis, co mnie zreszta zawsze smieszylo.

    > + Przekraczanie dopuszczalnej prędkości - mandat w wysokości do 500 zł.

    I znow tak jak dzis.

    > Swoje trzy grosze dorzuci także Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa.
    > Chce m.in. obniżyć maksymalną prędkość w obszarze zabudowanym w godzinach
    > nocnych z 60 do 50 km/godz., objąć definicją "urządzenia transportu
    > osobistego", rolki, hulajnogi i segwaye oraz zobligować ich użytkowników do
    > korzystania z dróg dla rowerów.

    Alkohol, nie zapomniec o alkoholu :-)

    > + Zakaz wyprzedzania z prawej strony, co obecne przepisy dopuszczają (jeżeli
    > co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza
    > obszarem zabudowanym przeznaczone są do jazdy w tym samym kierunku);

    Ciekawe, jak to sobie w miastach wyobrazaja

    > + Nakaz zatrzymania się przed przejściem, jeżeli pieszy się do niego zbliża;

    A niedawno PiS byl przeciw

    > + I wreszcie zlikwidowanie nadmiaru znaków, od których kierowcy dostają
    > oczopląsu i często nie są w stanie ich odczytać.

    Szczytny cel ... tylko jak to sobie wyobrazaja ?
    Ktore zdejma ?

    J.