  • 11. Data: 2011-01-08 08:39:55
    Temat: Re: dołączanie biblioteki GLCD_KS0108 do Win AVR
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    news:ig7bcp$b15$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy owe korzystanie jest samopylne czy trzeba coś gdzieś poustawiać?

    Ogolnie jesli zainstalujesz WinAVR a potem AVR Studio to Studio wykrywa WinAVR i
    uzywa automatycznie.

    > W AVR Studio mam narazie problem że coś zacina się czasem na dłuższą chwilą i to
    mnie irytuje.
    > Musze znaleźć przyczynę.

    WinAVR przestal byc rozwijany okolo rok temu, ci sami ludzie tearz rozwijaja
    atmelowska wersje WinAVR nazywana AVR Toolchain. Jesli chcesz miec najnowsza wersje
    (co Tobie radze jesli nie uzywasz starego kodu) to wejdz na:

    http://www.atmel.com/dyn/products/tools_card.asp?too
    l_id=2725

    sciagnij i zainstaluj:

    AVR Studio 4.18 (build 684) (116 MB, updated 11/09)
    AVR Studio 4.18 SP3 (b716) (31 MB, updated 9/10)
    AVR Toolchain Installer (87 MB, updated 9/10) For use with AVR Studio 4.18 SP3

    Jesli nie chcesz bawic sie w makefile to uzywaj AVR Studio od poczatku do robienia
    projektow, tworzysz nowy projekt (menu Project -> New Project) i wybierasz typ AVR
    GCC. AVR Studio zajmie sie detalami jak makefile, musisz tylko dodac wszystkie pliki
    do projektu.

    Jesli chodzi o biblioteki to osobiscie kopiuje biblioteke do katalogu projektu (razem
    z moim kodem). Nie jest to na pewno "jedyna sluszna droga" i mozesz robic jak Ci
    pasuje ale tak mnie zycie nauczylo i odpowiada mi to z kilku wzgledow, miedzy innymi:

    -mam pewnosc ze moj kod i biblioteka w danej wersji sa przetestowane, wspolpracuja ze
    soba i kompiluje sie bez bledow. Jak masz jedna kopie biblioteki i zmienisz na
    nowsza/inna wersje moze nie dzialac (to nie jest najgorsze, przynajmniej wiesz na
    czym stoisz) lub dzialac troche inaczej (o czym przewaznie dowiadujesz sie od
    wkur**ch uzytkownikow).

    -jak robie backup to musze sie martwic tylko o moj katalog projektu, mam tam wszystko
    do odtworzenia calego projektu (trzymam tez tam informacje jaka wersja WinAVR zostala
    uzyta). Jak po kilku latach chcesz cos szybko zmienic to moze sie okazac ze
    najnowsza, aktualna wersja WinAVR nie kompiluje Twojego kodu tak samo albo nie
    kompiluje w ogole. Jak masz oryginalny kod (kompletnie z bibliotekami) i ta sama
    makefile, kompilujesz ta sama wersja WinAVR to masz gwarancje ze mozesz odtworzyc
    projekt i cos zmienic jak potrzeba.

    -czasem potrzebuje zmienic/przystosowac biblioteke do moich potrzeb, jesli mialbym
    tylko jedna kopie wspolna dla wszystkich projektow to prawdopodobnie te zmiany sp***y
    inne projekty.

    wtedy AVR Studio radzi sobie sam). Tyle tylko, że WinAVR wtedy sam dba o stworzenie
    Makefile itp. Jeśli dodasz do projektu plik np. Ks0108-AVR.c, od razu wpis o tym
    znajdzie się w Makefile i wszystko się poprawnie skompiluje. Dlatego na początek
    polecam korzystać z AVR Studio :)...

    > To jest rzeczywiście dobry argument aby z niego korzystać.
    > Narazie motam się jeszcze gdyż tak naprawdę chodzi mi o poznanie samego c w sobie.
    >
    > Marek

    Tomek

  • 12. Data: 2011-01-08 17:33:12
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tom" <t...@n...spam.invalid> napisał w wiadomości

    Dzięki za porady, co do katalogów to masz zupełną rację. W ASM jak
    pisałem to też jakieś swoje i cudze zestawy zawsze kopiowałem do
    katalogów roboczych.

    Marek

  • 13. Data: 2011-01-08 17:37:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-01-07 14:17, 4CX250 wrote:
    > Otóż plik Makefile musiałem uzupełnić dopisując w nim wszystkie wymagane
    > pliki z dołączaniej biblioteko aby zostały skompilowane przed zlinkowaniem.

    Możesz w ogóle pominąc pliki makefile i uruchamiać kompilator ręcznie.
    Dla malych projektów to czy skompiluje jeden czy cztery pliki za kazdym
    razem jest bez znaczenia.

  • 14. Data: 2011-01-09 11:49:24
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:iga7cr$n06$1@news.onet.pl...

    > Możesz w ogóle pominąc pliki makefile i uruchamiać kompilator
    > ręcznie. Dla malych projektów to czy skompiluje jeden czy cztery
    > pliki za kazdym razem jest bez znaczenia.

    Tak, ale na "dłuższą metę" jest to upierdliwe udpalanie z palca.

    Marek