-
Data: 2016-11-17 22:17:43
Temat: Re: docieranie silnika
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2016-11-17 o 21:06, m4rkiz pisze:
> zaraz odbiore silnik z remontu, m.in. tulejowanie cylindra i wymiana
> pierscieni
>
> czytam i czytam i wychodzi ze sa dwie szkoly - docierac powoli i spokojnie
>
> albo docierac szybko i intensywnie
>
> pierwsze jest popularne i argumenty raczej kazdy zna
>
> drugie twierdzenie podobno jest uzasadnione tym ze w dzisiejszych
> czasach tolerancje sa znacznie lepsze, honowanie znacznie drobniejsze
> wiec jezeli chce sie dotrzec dobrze to trzeba to zrobic szybko, zanim
> sie wszystko wygladzi - bo wtedy bedzie tepe, gladkie, ale nie bedzie
> mialo ksztaltu jak nalezy
>
> rozwiniecie np. tu: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
>
> jakies opinie? ;)
>
Składam średnio 4 silniki w miesiącu do saabów. Wszystkie docieram tak
samo: Pompuję olej bez świec, aż zgaśnie kontrolka oleju. Odpalam i
chodzi przez 15min na 1500-2000RPM. Gaszę zlewam olej zmieniam filtr.
Palę i jazda na drogę, docieranie na ostro czyli 3 bieg ciśnienie
doładowania na base booscie czyli 0,35bara w przypadku saaba i but w
podłogę, od 3000 do 4500, odpuszczam gaz, hamuje silnikiem i wentyluję
komorę spalania i tak na zmianę, z przerwami na chwilę stabilnej jazdy.
Po 20km górną granicę zwiększam do 5000 i kolejne 20km tak samo.
Nigdy nie było problemów, silniki spokojnie znoszą moce po 300KM z 2l,
kompresja na bardzo wysokim poziomie, brak poboru oleju.
Najgorsze co możesz zrobić to odpalić i zostawić go na jałowym na kilka
h albo jeździć na wysokim biegu z niskimi obrotami.
--
Pozdrawiam
Lewis
Następne wpisy z tego wątku
- 17.11.16 23:00 Budzik
- 17.11.16 23:00 Budzik
- 18.11.16 13:03 Kamil 'Model
- 18.11.16 16:49 Cavallino
- 18.11.16 19:54 Budzik
- 18.11.16 22:18 Cavallino
- 18.11.16 23:01 Budzik
- 19.11.16 08:21 Cavallino
- 19.11.16 19:00 Budzik
- 19.11.16 21:58 Cavallino
- 20.11.16 09:00 Budzik
- 20.11.16 14:35 Cavallino
- 20.11.16 16:01 Budzik
- 20.11.16 17:05 Cavallino
- 20.11.16 22:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=