eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodydocieranie silnikaRe: docieranie silnika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: docieranie silnika
    Date: Thu, 17 Nov 2016 22:17:43 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 40
    Message-ID: <o0l6pq$sft$1@node2.news.atman.pl>
    References: <o0l2jm$n20$1@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: user-94-254-235-34.play-internet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1479417466 29181 94.254.235.34 (17 Nov 2016 21:17:46
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 17 Nov 2016 21:17:46 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:45.0) Gecko/20100101 Thunderbird/45.4.0
    In-Reply-To: <o0l2jm$n20$1@news.chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2592910
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-11-17 o 21:06, m4rkiz pisze:
    > zaraz odbiore silnik z remontu, m.in. tulejowanie cylindra i wymiana
    > pierscieni
    >
    > czytam i czytam i wychodzi ze sa dwie szkoly - docierac powoli i spokojnie
    >
    > albo docierac szybko i intensywnie
    >
    > pierwsze jest popularne i argumenty raczej kazdy zna
    >
    > drugie twierdzenie podobno jest uzasadnione tym ze w dzisiejszych
    > czasach tolerancje sa znacznie lepsze, honowanie znacznie drobniejsze
    > wiec jezeli chce sie dotrzec dobrze to trzeba to zrobic szybko, zanim
    > sie wszystko wygladzi - bo wtedy bedzie tepe, gladkie, ale nie bedzie
    > mialo ksztaltu jak nalezy
    >
    > rozwiniecie np. tu: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
    >
    > jakies opinie? ;)
    >

    Składam średnio 4 silniki w miesiącu do saabów. Wszystkie docieram tak
    samo: Pompuję olej bez świec, aż zgaśnie kontrolka oleju. Odpalam i
    chodzi przez 15min na 1500-2000RPM. Gaszę zlewam olej zmieniam filtr.
    Palę i jazda na drogę, docieranie na ostro czyli 3 bieg ciśnienie
    doładowania na base booscie czyli 0,35bara w przypadku saaba i but w
    podłogę, od 3000 do 4500, odpuszczam gaz, hamuje silnikiem i wentyluję
    komorę spalania i tak na zmianę, z przerwami na chwilę stabilnej jazdy.
    Po 20km górną granicę zwiększam do 5000 i kolejne 20km tak samo.

    Nigdy nie było problemów, silniki spokojnie znoszą moce po 300KM z 2l,
    kompresja na bardzo wysokim poziomie, brak poboru oleju.


    Najgorsze co możesz zrobić to odpalić i zostawić go na jałowym na kilka
    h albo jeździć na wysokim biegu z niskimi obrotami.

    --
    Pozdrawiam
    Lewis

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: