eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodydocieranie hamulców › Re: docieranie hamulców
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-m
    ail
    From: "Bugatti" <s...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: docieranie hamulców
    Date: Sun, 17 Jun 2012 23:38:30 +0200
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 43
    Message-ID: <jrli88$jb3$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    References: <jrhtt3$qme$1@usenet.news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 149.156.186.66
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1339968584 19811 149.156.186.66 (17 Jun 2012 21:29:44 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 17 Jun 2012 21:29:44 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
    X-Antivirus: avast! (VPS 120617-1, 2012-06-17), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2455229
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "megrims" napisał w wiadomości:

    > Wkurzało mnie to, ze Vectra kiepsko trzyma się w zakrętach
    > i kiepsko hamuje. Wymieniłem zawias na gwintowany

    Można wiedzieć jaki ? Może Bilstein B6 ?

    > oraz
    > wsadziłem zaciski, tarcze i klocki od Vectry 3.2 V6.
    > Tarcze, klocki i zaciski są większe. Do tego tyły
    > są wentylowane. Czyli zepsułem samochód. :D
    >
    > Mechanik powiedział, że mam teraz bardzo ostrożnie
    > jeździć tym autem, bo te hamulce to bla bla bla bla
    > mogą się spalić i bla bla bla będzie źle.
    >
    > Jak to jest z tym układaniem/docieraniem hamulców?
    > Nie rozpędzać się? Hamować długo łagodnie, czy krótko
    > ostro? I jak długo ta męka ma trwać?

    Jest taka praktyczna porada w światku "motorsportu" (niestety nie znalazłem
    badań drogowych i ich wyników)...mianowicie:

    _Tuż_ po zmianie tarcz i kloczków rozpędzamy się do 100 (120) i hamujemy
    _mocno_ do 10-20 km/h (nie wolno do 0 gdyż klocki mogą się zapiec do
    tarczy). Czynność tą powtarzamy od 6 do 8 razy ... potem jeździmy spokojnie
    starając się nie hamować celem schłodzenia ukł. hamulcowego. Następnie
    zatrzymujemy się na równym (tak aby nie zaciągać ręcznego) i sprawdzamy czy
    na tarczy pojawił się jasno błękitny nalot (? - nie pamiętam dokładnie ale
    raczej jasno błękitny). Jesli tak to proces docierania jest ukończony.

    Tak jak wspomniałem na początku ... nie wiem czy ma to rzeczwyiste
    odzwierciedlenie na zwiększenie trwałości układu tacza-klocek - nie
    widziałem badań stanowiskowych ani drogowych.
    Z pytaniami odsyłam na fora racingowe (np. racingforum.pl)

    Pozdr.
    +


    --
    Bugatti

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: